آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 دی ماه 1401 = 14-01 2023

چرا علیرضا اکبری در شرایط کنونی اعدام شد؟؛ پاسخ یک حقوقدان

قوه قضائیه جمهوری اسلامی از اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری خبر داده است. اتهام او، جاسوسی برای بریتانیا و اقدام گسترده علیه امنیت ملی و افساد فی‌الارض و مجازاتش اعدام عنوان شده بود.

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر اعدام این مقام سابق حکومتی را شاهدی دیگر بر حمله شنیع و انزجارآمیز به حق زندگی در جمهوری اسلامی دانست و از دولت بریتانیا خواست در خصوص گزارش‌های مبنی بر شکنجه علیرضا اکبری پیش از اعدام تحقیق کند.

ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا هم در واکنش به اعدام علیرضا اکبری در توییتی نوشت: این یک اقدام بی رحمانه و بزدلانه به دست یک رژیم وحشی بود که احترامی برای حقوق بشر مردم خود قائل نیست...

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا هم در توییتر نوشته است: این اقدام وحشیانه به شدیدترین وجه ممکن باید محکوم شود و تهدید کرد که اقدام تهران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

سعید دهقان، وکیل دادگستری، در واکنش به اعدام علیرضا اکبری از کارمندان ارشد پیشین وزارت دفاع، در توئیتی حکم اعدام در جمهوری اسلامی را «سیاسی» خواند و اجرای حکم این شهروند دوتابعیتی را «سیاسی-امنيتی-بین‌المللی» عنوان کرد و «زمان‌بندی» اجرای حکم او در آستانه‌ قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی بریتانیا را هدفمند دانست.




امیر ارشادی January 14, 2023 05:04 PM

آقا با اجازه ما بگوییم چرا
اکبری از بچگی دست بهر چیز که زد شد طلا
غیر ایران که زد دست بر آن شد خلا
جان عظمای ولایت که حقیفت گفتم

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی January 14, 2023 05:12 PM

تا مرحومه بی بی لیز بودند در قید حیات
اکبر انگشت طلا مصون بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: