آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 دی ماه 1401 = 15-01 2023

كنار گذاشتن کتاب‌های زبانی که هیچ سنخیتی با رژیم خامنه‌ای ندارد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از برنامه این نهاد دولتی برای کنارگذاشتن و تغییر محتوای کتاب‌های آموزشگاه‌های زبان خارجی «به‌دلیل انتقاد رهبر جمهوری اسلامی از محتوای کتاب‌های درسی» خبر داده است.

احمد محمودزاده به خبرگزاری ایلنا گفت: «فراخوانی برای تولید محتوای کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها خواهیم داشت که در سطح کشور اجرا می‌شود و همسو با فرمایش رهبر انقلاب خواهد بود که از محتوای کتاب‌های درسی انتقاد کردند.»

رئیس سازمان مدارس غیردولتی هدف از این فراخوان را ایجاد «الگویی برای چند تالیفی کردن کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها زبان» دانسته که «متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ» جمهوری اسلامی باشد.

در چند سال اخیر، خامنه‌ای انتقاداتی را به کتاب‌های آموزشی، علوم انسانی غربی و «اصرار بر ترویج انحصاری زبان انگلیسی» عنوان کرده بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در ایران، خواستار تغییرمحتوایی در کتاب‌های آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی شد و تأکید کرد: «کتاب‌های زبانی که با آداب و رسوم و فرهنگ ما سنخیت ندارند، کنار گذاشته می‌شوند.»

تغییر محتوای کتاب‌های درسی و همسوکردن آن‌ها با سیاست‌های تبلیغاتی حکومت، به‌دستور رهبر جمهوری اسلامی، در چند سال اخیر به اجرا درآمده، اما نخستین بار است که پای این تغییرات به کتاب‌های زبان آموزشگاه‌های خصوصی زبان کشیده می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: