آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 دی ماه 1401 = 15-01 2023

جاسوسی با پیشانی پینه بسته؛ چند تا اکبری در رژیم خامنه‌ای هست؟

روزنامه اعتماد نوشت: پیشانی‌اش پینه بسته است؛ دکمه‌های پیراهن یقه گردش تا بالا بسته است؛ ته‌ریشی که صدق ریش کند؛ شمایلی است از علیرضا اکبری که قوه قضاییه دیروز اجرای حکم اعدامش را تایید کرد. او ۶۱ ساله بود و اتهامش افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی به نفع دولت انگلستان.

چند روز پیش بود که تعدادی از روزنامه‌نگاران نزدیک به رسانه‌های خاص و پیرو آن‌ها تعداد دیگری از اکانت‌های ناشناس و خاص، درباره موضوعی با عنوان دستگیری یک «ابر جاسوس» خبر‌هایی را مطرح کردند. بعد از آن کم‌کم به صورت قطره‌چکانی اطلاعاتی از فرد مدنظر بیرون داده شد.

نهایتا او معرفی شد: «علیرضا اکبری»، معاون سابق یکی از وزرای دفاع اسبق و مشاور او. وزیر مدنظر هم دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی است: «علی شمخانی». به روایت گزارشی که «ایسنا» منتشر کرده او یک‌بار سال ۱۳۸۷ به اتهام جاسوسی دستگیر می‌شود، اما «تعهد» می‌دهد که دیگر با «سرویس‌های اطلاعاتی ارتباط نگیرد» و بنا بر قولی که داده، حکمش تعلیقی می‌شود.

این در حالی است که همان زمان او در قامت معاون و مشاور وزیر دفاع اسبق با رسانه‌های دولتی گفتگو می‌کرد. موضوعی که محل سوال می‌شود، این است که وقتی شخصی به اتهام جاسوسی بازداشت می‌شود، آن‌طور که «ایسنا» روایت کرده، آیا قول گرفتن و اخذ «تعهد» برای اینکه دیگر جاسوسی نکند، کفایت می‌کند و برای همه این رویکرد قابل اجراست؟

نکته دیگر هم این است که او از سال ۱۳۹۸ بازداشت شده و قاعدتا آن‌ها که باید، خبردار شده‌اند؛ چرا همان زمان یا حتی یکی، دو سال پس از آن این موضوع علنی نشده است؟

نگرانی از تکرار تجربه نفوذ در بالاترین سطوح

پاسدار ضرغامی، وزیر دولت رئیسی، نفوذ علیرضا اکبری تا بالاترین سطوح حکومتی را تجربه تلخی برای نظام دانست و با اشاره به سوابق اکبری از جمله هفتاد ماه حضور در جبهه، چهار سال معاون شمخانی و رفاقت صمیمی و نزدیک با او تا جایی که در اردوی آموزشی مدیران با هم سخنرانی داشتیم، سخن گفته است.

ضرغامی با اذعان به‌این‌که این نفوذ تا سطوح بالایی در نظام تک نمود نیست گفت: نگران تکرار این فرایند هستم.

نورنیوز، رسانهٔ وابسته به شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی هم نوشت: مورد نفوذ اکبری نه اولین و نه آخرین مورد در نظام بوده و خواهد بود.





بهرام January 15, 2023 01:08 PM

جمهوری اسلامی از روز اول تشکیل شده بود از یک مشت مزدور بیگانه و جاسوس و وطن فروش به سرکردگی روح الله موسوی خمینی
ما از روز اول دیدیم که این جانیان و جاسوسان شرق و غرب به جان هم افتادند و بمبگذاری ها و ترورها یکدیگر را کشتند تا اینکه امروز این افرادی که سرکار هستند بجا مانده اند و حکومت میکنند
امروز آنچه از این نظام بچه کش باقی مانده همگی جاسوس هستند نه تنها چند نفر ولی همگی از خامنه ای گرفته تا همه سران سپاه پاسداران و بسیج و ارتش و مجلس و مابقی نظام همگی صد در صد جاسوس هستند و بسیاری برای پوتین و شی جینگ پینگ کار میکنند و عده ای کمی هم برای دولت شاه چالرز و بایدن که این هم طبیعی است که غربی ها هم بخواهند در مقابله با شرقی ها در این کشور نفوذی داشته باشند
امکان ندارد که شما کسی را از سران جمهوری اسلامی نام ببرید که جاسوس نباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: