آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 دی ماه 1401 = 15-01 2023

زمستان سخت اروپا به تهران رسید؛ پایتخت امشب یخ می‌زند + فیلم

در پی بحران گاز در ایران برخی خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان دستور داده‌اند فورا خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان تهران، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد امروز با فعالیت سامانه بارشی در استان در بعضی ساعات بارش پراکنده برف، پدیده مه، گاهی وزش باد و در ارتفاعات استان احتمال کولاک برف پیش بینی می‌شود.

امروز یکشنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۱ نیز شهر تهران آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش بارف و گاهی وزش باد و در شب قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده همراه با وزش باد خواهد داشت و دمای هوا بین ۲ تا منفی سه درجه در نوسان خواهد بود.

سایت رویداد ۲۴ در گزارشی با انتشار تصاویر زیر از سبزوار نوشت: دولت بر اساس محاسبات اشتباهی که کرده بود و فکر می‌کرد به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، یک بحران انرژی و زمستان سخت در اروپا پیش می‌آید و به این خاطر اروپا نسبت به ایران انعطاف بیشتری نشان می‌دهد اما چنین نشد و اروپایی ها از بحران انرژی در زمستان امسال با تدابیری که اندیشیده بودند، گذر کردند اما بی تدبیری در ایران، سبب شد تا زمستان سخت در ایران احساس شود.

در این میان بحران انرژی قابل پیش بینی در ایران که سال های گذشته نیز اتفاق افتاده بود، مدیریت نشد و کار به جایی کشید که در برخی شهرهای ایران برای کاهش مصرف انرژی، قطع گاز ادارات و مشترکان پر مصرف در دستور کار قرار گرفت.

در حالی که مقام‌های دولتی پیشتر نسبت به وقوع زمستان سخت در اروپا هشدار داده بودند، در روزهای اخیر تعداد مناطقی از ایران که دچار قطعی گاز شده افزایش یافته و مسئولان نسبت به تامین گاز برای مردم ابراز ناتوانی کرده‌اند.

بحران ناشی از کمبود گاز بخش اعظم کشور را به‌ تعطیلی کشانده است. تعطیلی شامل ضروری‌ترین نیازهای مردم هم شده است. از جمله بسیاری از نانوایی‌ها تعطیل شده‌اند یا در ساعات محدودی از روز پخت می‌کنند و مردم برای تأمین نان مصرفی خود ناچارند در سرمای زیرصفر ساعت ها در صف بایستند.

همچنین برخی خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان دستور داده‌اند فورا خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

دولت طبق معمول مردم و مصرف زیاد را عامل بحران کنونی قلمداد می‌کند و همچنین این شرایط را به‌عنوان فرصتی برای غارتگری بیشتر غنیمت دانسته و قیمت گاز "مشترکین پرمصرف" را به‌طور پلکانی۳۰ تا ۵۰درصد افزایش داده است.

فیلم زیر: در شرایطی که به علت سردی هوا و افت فشار گاز برخی مناطق با قطعی گاز رو به رو هستند، ویدیویی از حضور مردم برای گرفتن کپسول گاز در سبزوار منتشر شده است.




www.youtube.com/watch?v=7plPlXDmAKU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: