آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 دی ماه 1401 = 15-01 2023

واکنش نماینده پارلمان اروپا به قتل بی‌رحمانه نماینده سابق زن افغان

نزدیکان مرسل نبی زاده، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان تائید کرده‌اند که او شب گذشته در منطقه احمدشاه مینه شهر کابل از سوی افراد مسلح به قتل رسیده است. رژیم تروریستی طالبان هم با تائید این خبر گفته که در این زمینه تحقیق را آغاز کرده‌ است!

مرسل‌ نبی‌زاده، نماینده مردم کابل در دوره ۱۷ مجلس نمایندگان افغانستان بود که پس از اشغال این کشور توسط طالبان در کابل زندگی می‌کرد. در طی هفته‌های اخیر براساس گزارش‌ها سطح جرایم جنایی و حملات در کابل افزایش یافته است. مقامات دولت پیشین می‌گویند که نگران امنیت جان خود و خانواده‌هایشان‌ هستند.

چند روز پیش هم دهها کارمند سابق وزارت خارجه در کابل در یک انفجار قتل عام شدند. برخی از منابع افغان، این ترورها را کار خود طالبان برای پاکسازی مقامات سابق می‌دانند.

هانا نویمان، نماینده پارلمان اروپا از آلمان می‌گوید از کشته شدن بی‌رحمانه مرسل نبی‌زاده، نماینده کابل در پارلمان پیشین افغانستان «غمگین و خشمگینم».

او در توییتی که عکسی از مرسل نبی‌زاده را نشر کرده، نوشته است «من غمگین و خشمگینم و می‌خواهم دنیا بداند! او در تاریکی کشته شد، اما طالبان نظام آپارتاید جنسیتی خود را در روشنایی کامل روز می‌سازد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: