آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 دی ماه 1401 = 16-01 2023

فشار بی‌سابقه بر اتحادیه اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه+فیلم

نشریه "نشنال" ویژه بریتانیا امروز نوشت: حزب کارگر انگلستان می‌گوید که سپاه پاسداران ایران باید در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد. دیوید لامی، وزیر امور خارجه در سایه و ایوت کوپر، وزیر کشور در سایه، گفتند که سپاه پاسداران مانند یک سازمان تروریستی رفتار می‌کند و اکنون باید به‌عنوان چنین سازمانی لیست گذاری شود.

این دو نماینده حزب کارگر در بیانیه‌ ای مشترک گفتند: اقدامات رژیم ایران علیه معترضان شجاعی که به‌دنبال آینده‌ای بهتر هستند، و هم‌چنین اتباع بریتانیایی زندانی در ایران و تهدیدات آن برای امنیت انگلستان، اکنون به اقدامی قوی نیاز دارد.

در همین حال بنا به گزارش سایت سنای فرانسه بیش از ۶۰ سناتور فرانسوی رسماً از اتحادیه اروپا درخواست کرده‌اند که سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

همچنین انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی از درخواست تروریستی شناخته شدن سپاه از سوی جامعه جهانی حمایت کرده‌اند.

این در حالیست که پنج چهره شاخص مخالف حکومت ایران با انتشار توییتی با متن مشابه به طور همزمان از جامعه جهانی درخواست کرده‌اند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تروریستی قرار دهند.

شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علینژاد، علی کریمی، نازنین بنیادی و گلشیفته فراهانی این توییت را همزمان با یکدیگر منتشر کردند. در توییت مشترک آنها آمده است: «بیش از چهار دهه است که سپاه پاسداران در داخل و خارج از ایران، ترور و سرکوب و کشتار می‌کند. آغوش ملت برای آنها که جنایتی نکرده‌اند باز است؛ اگر به مردم بپیوندند.»

شماری از ایرانیان ساکن اروپا نیز در حال حرکت بسوی مقر پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه هستند تا اتحاد و همراهی خود را در رویارویی با رژیم جمهوری اسلامی به نمایش بگذارند. آنها امروز در این محل جمع خواهند شد تا از نمایندگان اروپایی بخواهند که سپاه پاسداران را رسماً یک سازمان تروریست اعلام کنند. (فیلم زیر)

در برنامۀ کار پارلمان اروپا آمده است که موضوع اعتراضات مردم ایران و اعدام معترضان از روز۱۶ الی ۱٩ ژانویه توسط نمایندگان بررسی خواهد شد. قرار است که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که تاکنون در مذاکرات اتمی نقش مهمی داشته نیز در این جلسات حضور یابد.

سایت پارلمان اروپا که به نقل از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اعدام معترضان ایرانی را قتل‌های دولتی توصیف کرده، می‌افزاید: «در حالی که اتحادیه اروپا مشغول بررسی چهارمین بستۀ تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است، برخی کشورهای عضو این اتحادیه خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی شده‌اند». بریتانیا که البته دیگر عضو اتحادیه نیست و هلند در این مورد پیشتاز بوده‌اند.

طبق برنامه، قرار است که پارلمان اروپا در آخرین جلسه - پنجشنبه ۱٩ ژانویه - موضع‌گیری رسمی خود در قبال رویدادهای ایران و احیاناً تصمیم‌هایی را در این مورد، در قالب یک قطعنامه‌ علنی کند.

تظاهرات استراسبورگ فشار بر اروپا را افزایش می‌دهد

لاکروا یکی از روزنامه‌های سراسری فرانسه روز دوشنبه در مطلبی تحلیلی نوشت که با برگزاری تظاهرات مقابل پارلمان اروپا، فشار بر اروپا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران افزایش خواهد یافت.

به نوشته این روزنامه چاپ پاریس، قرار است افراد از پنجاه شهر اروپایی برای شرکت در تظاهرات روز دوشنبه مقابل پارلمان اروپا در استراسبورگ، به این شهر سفر کنند.

لاکروا اضافه کرد که تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان اروپا در حمایت از تروریستی اعلام شدن سپاه، فشار بر شورای اتحادیه اروپا در این زمینه را افزایش خواهد داد.




www.youtube.com/watch?v=FVJhMY_Myak

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: