آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 دی ماه 1401 = 16-01 2023

اینهم تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان خارج از کشور!

روزنامه شرق نوشت: سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر روز گذشته از تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب برخی مسئولان که در خارج از کشور هستند، خبر داد؛ موضوعی که روز‌های قبل هم با عنوان طرح حجاب و عفاف در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و در کنار آن، همین موضوع تشکیل پرونده برای بی‌حجابی در خارج از کشور هم برای بسیاری واکنش‌برانگیز بوده است.

همچنین در روز‌های قبل برخی از امامان جمعه و مسئولان به اهمیت حجاب اسلامی در سخنرانی‌های خود پرداختند و خواستار برخورد قاطعانه با جرم کشف حجاب بودند.

علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، به صحبت‌های سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان در خارج از کشور اشاره می‌کند و درباره شرح حقوقی چنین اقدامی می‌گوید: طبق قانون مجازات اسلامی، هر ایرانی در هرجای دنیا که مرتکب جرم شود، دادگاه‌های ایران ذیل ۵ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند با او برخورد کنند و در قانون هم قید شده هر شخص ایرانی یا غیرایرانی خارج از قلمرو ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم معین در قوانین خاص شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و مجازات می‌شود.

بعد هم به یک‌سری از جرائم خاص اشاره کرده؛ ولی هر ایرانی در هرجای دنیا مرتکب عملی شود که در ایران جرم است، دادگاه‌های جمهوری اسلامی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند. حال این جرم چیست؟

تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می‌گوید زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه محکوم می‌شوند که حبس زیر سه ماه به جزای نقدی تبدیل می‌شود که همین هم براساس شاخص‌های مرکزی بالا یا پایین می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: