آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 دی ماه 1401 = 16-01 2023

فیلم؛ نبود گاز: هجوم مردم محروم تربت جام برای دریافت چراغ نفتی

این وضعیت در کشوری است که دارندهٔ دومین ذخایر عظیم گاز در جهان است. مردم ایران در واقع بر روی اقیانوسی از گاز و نفت زندگی می‌کنند، اما به‌دلیل فساد و تبهکاری حکومتی که جز دزدی و سرکوب و اعدام هنر دیگری ندارد، از سرما به‌خود می‌پیچند.

در حالی که جهان در حال جابه‌جایی مرزهای علم و تمدن است، اینجا در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، در شهرهایی مانند تربت جام دیگر حتی گاز برای پر کردن کپسول‌های گاز و پیک‌نیک هم پیدا نمی‌شود و مردم این شهر در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند. (فیلم زیر)

به گزارش تجارت نیوز، قطعی و کمبود شدید گاز در شهرستان‌های برخی استان‌ها، ازجمله خراسان رضوی شرایطی شبیه به روزهای جنگ ایران و عراق به وجود آورده است. در این میان تربت جام وضعیت بغرنج‌تری را تجربه می‌کند. اهالی فقط ساعات قابل‌توجهی از روز را در صف کپسول و سیلندر گاز می‌ایستند، ولی در نهایت دست خالی به خانه بازمی‌گردند.

گذشته از توان پایین توستر برای گرم‌کردن یک خانه، در پنج روز اخیر برق‌رسانی هم وضعیت چندان بهتری نسبت به شرایط گازی شهر نداشته و اهالی تربت جام از قطعی مکرر برق خبر داده‌اند.در این شهر دیگر حتی آب هم غنیمت به حساب می‌آید. انجماد و یخ‌زدگی شهر را فرا گرفته و مردم حتی برای تر کردن لب خود باید ساعت‌ها تلاش کنند.

در نبود گاز، برق و آب، دیگر مردم محتاج نان شب هم شده‌اند. چراکه نانوایی‌هایی هم سهمیه‌ای از منابع انرژی ندارند که بتوانند پخت انجام دهند. فقط گهگاهی به صورت سیار و توسط خودروهای شخصی نان به تربت جام آورده می‌شود؛ آن هم با نرخ‌های آزاد که فقط کفاف سفره چند خانواده را می‌دهد. صف‌های خرید نیز به گونه‌ای است که گویی مردم برای برنده‌شدن در لاتاری گرین‌کارت آمریکا مشغول به بخت‌آزمایی هستند.

تعطیلی شهر محدود به نانوایی‌ها نیست. سایر کسبه هم دیگر رمق و حتی منابع انرژی لازم برای ادامه فعالیت ندارند. مردمی هم که در تأمین آب و نان خود مانده‌اند، دیگر فرصت نمی‌کنند به سایر نیازهای خود فکر کنند.





www.youtube.com/watch?v=J9AMqIxL3nw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: