آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 دی ماه 1401 = 16-01 2023

زمستان...؛ پوتین هم شکست خورد و دیگر نمی‌تواند باج خواهی کند

شور‌های اروپایی همان‌طور که انتظار می‌رفت از ابتدای آغاز جنگ در اوکراین، مطالعات و سناریو‌های ویژه خود را در مواجهه احتمالی با قطع جریان گاز روسیه در پیش گرفتند. نماد بارز این امر در مدیریت وابستگی به واردات گاز روسیه از سوی دولت آلمان نمایان است.

کشور آلمان در ژوئن ۲۰۲۱ حدود ۶۳ درصد از منابع گازی مورد نیاز خود را از طریق روسیه تامین می‌کرد، اما در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه موفق شد، این مقدار را به صفر برساند. یعنی دولت آلمان با سیاست صحیح نه تنها بحران را مدیریت کرد، بلکه نشان داد که چگونه می‌توان میزان وابستگی به یک منبع انرژی را با منابع دیگر جایگزین کرد.

به گزارش دویچه وله، روسیه دیگر نمی‌تواند از گاز طبیعی خود برای باج خواهی از برلین استفاده کند. آلمان انبارهای خود را بدون کمک گازپروم روسیه پر کرده و برای زمستان آینده نیز آماده است.

صحبت درباره شکست نظامی روسیه در اوکراین زود به نظر می‌رسد. با این وجود، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جنگ گازی علیه آلمان شکست خورده است و این حقیقت را می‌توان با قطعیت بیان کرد.

آلمان بزرگترین ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی را در کل اتحادیه اروپا دارد. در نتیجه، اگر در اواسط ژانویه هنوز بیش از ۹۰ درصد ذخایر گازی آلمان تکمیل است این بدان معناست که از دست دادن منابع گازی روسیه دیگر تهدیدی برای آلمان محسوب نمی‌شود.



ایران فردا January 16, 2023 04:40 PM

ابله تر از پوتین که در راهی است که روسیه را به خاک سیاه بنشانید این آخوند جایتکار و همدستان احمق سپاهی اوست که در جنایت آنسان کش کرملین شریک شدنند ٫ البته این به نفع خیزش مردم ما ست ٫ ولی قابل توجه است که این جنایتکاران از یک چاله به چاله دیگری فرو میروند ٬ عملی که یک چهار پا نمیکند
این شرکت در انسان کشی این جانیان عمامه به سر در جنایت اوکراین دلیلی است که این آدم کشان شیعه در لیست جنایتکاران علیه بشریت گنجانده شود
دادگاه نورنبرگ دوم بر علیه این فاشیست های فرقه جانی تبهکار در راه است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: