آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 دی ماه 1401 = 17-01 2023

بازداشت داور لیگ برتر فوتسال ایران با ضرب و شتم در مقابل اوین

خبرگزاری هرانا – حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران و فعال مدنی روز دوشنبه ۲۶ دیماه درحالی که برای پیگیری پرونده یکی از نزدیکان خود به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، در مقابل این دادسرا بازداشت شد. آقای حاج جعفر کاشانی که در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج است، چندی پیش از این زندان به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “در پی احضار فریبا فریدونی به دادسرای اوین، آقای حاج جعفر کاشانی نیز به همراه وی به دادسرا مراجعه کرد. در مقابل دادسرا، نیروهای امنیتی آقای حاج جعفر کاشانی را همراه با ضرب و شتم، بازداشت و به داخل دادسرا بردند. پس از چند ساعت، وی با دستبند به بازداشتگاه اوین منتقل شد”.
به گفته این منبع مطلع، “حمید حاج جعفر کاشانی برای عمل جراحی دیسک کمر، در تاریخ ۳۰ آبان ماه از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی درمانی اعزام شده است”.

حمید حاج جعفر کاشانی در پاییز سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در دی ماه سال ۹۹ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و به مدت ۲ ماه روزی ۴ ساعت کار اجباری در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت نظارت حراست آن محکوم شد.

او در دی ماه سال گذشته به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود و ابتدای اردیبهشت سال جاری نیز از زندان تهران بزرگ به اوین منتقل شد. نهایتا روز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱، آقای حاج جعفر کاشانی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی در مردادماه امسال، از بابت پرونده جدیدی که با شکایت رئیس کل زندان های تهران علیه وی گشوده شده است به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد.

آقای حاج جعفر کاشانی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

حمید حاج جعفر کاشانی، متولد ۱۳۶۱ و داور شناخته شده فوتسال ایران است. او پس از آزادی از زندان در سال ۹۶ بر اساس تصمیم حراست فدراسیون فوتبال از ادامه داوری در مسابقات لیگ برتر فوتسال محروم شد.

چندی پیش، فریبا فریدونی فعال مدنی طی ابلاغیه ای به شعبه اول دادسرای اوین احضار شده بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: