آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 دی ماه 1401 = 17-01 2023

چنین رفتار خصومت آمیزی از اول انقلاب تا امروز سابقه نداشته+فیلم

افزایش تنش در روابط خارجی جمهوری اسلامی با کشورهای اروپايی با احضار سفیر حکومت ایران به وزارت خارجه آلمان و هلند

رئیس پارلمان اروپا با یادآوری مقاومت چند ماهه مردمی در ایران گفته: فریاد «زن، زندگی، آزادی» اکنون در گوشه گوشه گیتی شنیده شده است. شما مردم ایران در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید، شما تاریخ را می‌سازید و پارلمان اروپا نیز در کنار شما می‌ایستد.

فیلم زیر: شهر پاریس به احترام قیام مردم ایران شعار زن زندگی آزادی را روی برج ایفل نورافشانی کرد

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین المللی در تهران با تأکید بر اینکه از اول انقلاب تا امروز سابقه نداشته است که اتحادیه اروپا اینقدر نسبت به جمهوری اسلامی رفتار خصومت آمیزی داشته باشد، گفت: سونامی فشار اتحادیه اروپا بر ما هر روز بیشتر می شود و شاید به خاطر خصومت هایی که در داخل وجود دارد، به نظر من نظام دارد کارهای اشتباهی انجام می دهد و هر روز دارد رابطه ما با اروپا را تاریک تر می کند و این کاملا به زیان ما تمام خواهد شد.

وی افزود: این اوضاع هر روز تیره و تارتر می شود و با حوادثی که در عراق پیش آمد امید ما نسبت به منطقه هم دارد سست می شود.

این تحلیلگر سیاسی گفت: ما نباید اتحادیه اروپا را به عنوان یک واسطه محکم و قابل اعتماد بین ایران و آمریکا از دست بدهیم؛ ولی حوادث اخیر باعث شد که تمامی نقطه های امیدواری ما نسبت به اروپا کور شود و به همین دلیل است که اروپا خیلی قضایا را جدی گرفته و ایران را به شدت تحت فشار قرار داده؛ به طوری که از اول انقلاب تا امروز سابقه نداشته است که غرب و اتحادیه اروپا اینقدر نسبت به ایران رفتار خصومت آمیزی داشته باشد.

وی افزود: حتی کار به برخوردهای لفظی رسیده و این باعث خواهد شد که هر روز عمق اختلاف ما با آنها بیشتر شود و همین باعث شده که ما هیچ امیدواری نسبت به آغاز مذاکرات برجام نداشته باشیم.

بیگدلی گفت: امید ما نسبت به منطقه هم دارد سست می شود. چرا دولت عراق که ما اینقدر به آنها خدمات می دهیم باید از عنوان جعلی برای «خلیج فارس» استفاده کند و نخست وزیر آنها تأکید کرده که چون ما کار اشتباهی نکرده ایم، عذرخواهی هم نمی کنیم و منت هایی که ایران به خاطر داعش بر سر ما می گذارد، بیشتر به خاطر سوریه بوده تا بتواند به حزب الله در لبنان دسترسی داشته باشد...

این کارشناس مسایل بین المللی افزود: برای دنیای عرب، عربیت از اسلامیت مهمتر است. لذا مخصوصا یک جام ورزشی را در عراق گذاشتند تا این آقای نخست وزیر هم چنین حرفی بزند و عملا رابطه ایران با عراق قطع شود. دستگاه دیپلماسی ما هم نمی تواند هیچ کاری بکند. متأسفانه علی رغم همه اسناد معتبری که به عنوان «خلیج فارس» وجود دارد، دستگاه دیپلماسی ما هم هیچ واکنشی از خودش نشان نداد.

وی در مورد گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا هم گفت: در استراسبورگ جلسه دارند برای اینکه سپاه را جزو لیست سازمان های تروریستی بگذارند که خیلی حادثه مهمی است و خیلی به زیان ما تمام خواهد شد. با توجه به اینکه سپاه فعالیت گسترده ای در حوزه های اقتصادی، مالی، تجاری و بانکی دارد، لطمه بزرگی به سپاه خواهد بود و به پرستیژ بین المللی سپاه خیلی لطمه خواهد خورد.

مسأله دوم این است که سفرایشان را از ایران بخواهند؛ که مقدمه آن را هم انگلیسی ها فراهم کرده اند. در مورد مسأله برگرداندن سفرا باید یک مقدار با احتیاط صحبت کرد؛ برای اینکه کار مشکلی است و ایران از دست آنها رها خواهد شد و ممکن است به تلافی آن غنی سازی را به 90 درصد برساند. الآن هم اتحادیه اروپا با همین مسأله مواجه است که اگر تمام ارتباطات با ایران را قطع و سفرا را به پایتخت های خودشان برگرداند، ایران یک نوع شبیه کره شمالی می شود.
فکر نمی کنم این کار صورت بگیرد، ولی در ارتباط با قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی، یک مقدار قضیه جدی تر است.





www.youtube.com/watch?v=whTYtVeE3gk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: