آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 دی ماه 1401 = 17-01 2023

ضرب و شتم وکیل دادگستری و شش سال حبس برای روزنامه‌ نگار

منابع مطلع از ضرب و شتم یک وکیل پایه یک دادگستری خبر داده‌اند. گفته می‌شود که او قصد داشته وکالت تعدادی از معترضان ایذه و باغملک را به عهده بگیرد.

تصاویری از ابراهیم پارسامهر در حالی که صورتش زخمی شده و روی لباسش لکه‌های خون دیده می‌شود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

گفته شده که او اکنون در بیمارستانی در اهواز بستری است.

در عین حال، دو منبع مطلع به بی‌بی‌سی گفتند که آقای پارسامهر اعلام کرده بود «وکالت تمام افرادی که در جریان اعتراضات بازداشت شده بودند را به طور رایگان به عهده می‌گیرد.»

علیرضا خوشبخت، روزنامه نگار به ۶ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – علیرضا خوشبخت، روزنامه نگار توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، علیرضا خوشبخت، روزنامه نگار به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران صادر شده، آقای خوشبخت از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

علیرضا خوشبخت، روزنامه‌ نگار در تاریخ ۱ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۴ دی ماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.

لازم به ذکر است پیشتر علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در رابطه با برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات موکل خود آقای خوشبخت خبر داده بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: