آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 دی ماه 1401 = 17-01 2023

یک گروگان دیگر اضافه شد؛ بازداشت یک تبعه آلمانی در خوزستان

روزنامه حکومتی "جام‌جم" از دستگیری یک تبعه آلمانی در ایران خبر داد. طبق این گزارش این فرد که به جنسیت و هویت او اشاره‌ای نشده، در "حین عکسبرداری از تاسیسات نفتی امیدیه" بازداشت شده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی تا کنون نسبت به این خبر واکنش نشان نداده است. وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده از گزارش‌ها در مورد دستگیری یک تبعه آلمانی آگاه است و سفارت آلمان در تهران در تلاش برای شفاف‌سازی و دریافت جزئیات بیشتر در این زمینه است.

در حال حاضر ده‌ها شهروند اروپایی و آمریکایی در زندان‌های جمهوری اسلامی بسر می‌برند. اتهام اغلب آنان "جاسوسی" عنوان شده است. ناهید تقوی تبعه آلمان، فریبا عادلخواه تبعه فرانسه و سیامک نمازی تبعه آمریکا از جمله این افراد هستند.

همچنین یک شهروند بلژیکی به نام الیویه وند کاستیل که پیشتر دستگیر شده بود، اخیرا به ۴۰ سال حبس محکوم شد. به نوشته روزنامه فرانسوی لیبراسیون، جمهوری اسلامی صریحا به آگاهی بلژیک رسانده که تنها در صورتی این شهروند بلژیکی به کشورش بازخواهد گشت که اسدالله اسدی، دیپلمات (تروریست) زندانی در بلژیک به ایران برگردد.

این گروگان بلژیکی که یازده ماه را در سلول انفرادی سپری کرده کارمند یک سازمان بشردوست نروژی است و سال‌ها در افغانستان به مردم آسیب دیدۀ این کشور کمک کرده است. لیبراسیون می افزاید که شهروند بلژیکی در اصل گروگان جمهوری اسلامی است که با همین دست گروگانگیری‌ها می‌کوشد در چانه‌زنی‌های خود با غرب امتیاز بگیرد و اهداف خود را پیش برد.

با من مثل یک انسان رفتار کنید

سیامک نمازی، دوتابعیتی زندانی در اوین، در پیامی که امروز در توئیترش منتشر شد، با اشاره به شروع اعتصاب غذایش از مقامات جمهوری اسلامی خواست مثل یک انسان با او رفتار کنند.

آقای نمازی که از سال ۱۳۹۴ در ایران بازداشت و به‌اتهام همکاری با دولت خارجی به ۱۰ سال زندان محکوم شد، در پیام خود نوشته: «به‌عنوان آخرین حربۀ یک زندانی و در اعتراض به این‌که وجه‌المصالحۀ مسائل دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی و آمریکا قرار گرفته‌ام، از روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه دست به اعتصاب غذا زده‌ام. من یک انسانم. با من مثل یک انسان رفتار کنید.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: