آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 دی ماه 1401 = 17-01 2023

فیلم؛ اجماع جهانی برای گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی؟

پارلمان اروپا گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی را در یک اجلاس سه روزه در دستور کار خود قرار داده است. پیش تر نمایندگان پارلمان انگستان به‌ اتفاق آرا قطعنامه‌ ای را تصویب کردند که در آن از دولت لندن خواسته شده سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. آمریکا نیز سال هاست سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام کرده است. به‌ این ترتیب می‌توان گفت که یک اجماع جهانی بر سر این موضوع به‌ وجود آمده است. این اجماع البته دیرهنگام و تنها گام اول است، گام بعدی باید اعلام رسمی رژیم جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت تروریست پرور و یاغی باشد.

به گفته موسسه تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلستان، سپاه پاسداران با تمام معیارهای ممنوعیت این کشور بر اساس قانون تروریسم ۲۰۰۰ مطابقت دارد. یک سازمان خشونت‌گرا و افراطی است که هیچ تفاوتی با گروه‌های ممنوعه در انگلستان از جمله داعش، القاعده و حزب‌الله ندارد.

چه اتفاقی می‌افتد اگر اروپا سپاه را گروهی تروریستی بنامد؟

یک مشاور پارلمان اروپا به رادیو فرانسه گفته است: اگر اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بدهد، بلافاصله با تغییر پارادایم اروپا در تمام زمینه‌ها در قبال جمهوری اسلامی روبرو خواهیم شد. با قرار گرفتن سپاه در فهرست گروه های تروریستی با تغییرات سریعی نیز در رویکرد اروپا در قبال تهران در زمینه‌های تجاری، مالی، بانکی، انتقال تکنولوژی روبرو خواهیم شد و دارایی‌های بسیاری از مقامات نظامی و سیاسی حکومت ایران توقیف خواهند شد.

وی افزود: در پی چنین تصمیمی از سوی اروپا هرگونه تماس با سپاه پاسداران غیرقانونی خواهد بود و نه فقط نفوذ مافیایی سپاه پاسداران در منطقه از بین خواهد رفت، بلکه جمهوری اسلامی ضعیف‌تر خواهد شد، به ویژه این که هفتاد درصد اقتصاد ایران در کنترل سپاه پاسداران است. این تدابیر در صورتی که با خیزش اعتراضی جاری در ایران درآمیزند زمینه برای سقوط حکومت مهیا می‌شود. زیرا ساقط کردن یک رژیم علاوه بر فشار خارجی به فشار داخلی نیز نیاز دارد.

فیلم زیر: سپاه پاسداران، بازوی سرکوب جمهوری اسلامی




www.youtube.com/watch?v=5qKbhs32gP8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: