آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 دی ماه 1401 = 17-01 2023

حکم سنگین زندان و شلاق برای دو بانوی مستندساز و طراح لباس

مژگان ایلانلو، کارگردان مستندساز و فعال اجتماعی از سوی دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. فرناز حسین‌زاده، طراح لباس نیز به ۴ سال و ۸ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش امتداد، بر اساس رای صادر شده از سوی قاضی افشاری، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مژگان ایلانلو کارگردان مستند ساز به جرم اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به مدت ۶ سال، فعالیت تبلیغی علیه نظام به مدت ۱۵ ماه، اخلال در نظم عمومی به مدت ۱۵ ماه و بابت تشویق به اعمال منافی به مدت ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت هم بخشی از این مجازات تعیین شده است.

این فعال حقوق زنان به منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی اجتماعی، منع خروج از کشور، منع اشتغال به امور مربوط به جرم ارتکابی از قبیل فعالیت های رسانه ای و تبلیغی به مدت ۲ سال محکوم شده است. همچنین رایانه‌ی شخصی و تلفن همراه وی نیز به نفع دولت ضبط شده است.

این در حالیست که مژگان ایلانلو بیش از ۱۰ روز است که در زندان اوین دچار شکستگی استخوان پا شده و به سختی توانایی تحرک دارد. علیرغم پیگیری های فراوان وکیل ایشان از قاضی پرونده جهت برخورداری قانونی ایلانلو از مرخصی برای انجام امور درمان در خارج از زندان موافقت نشده است.

ایلانلو ۹۰ روز است که در بازداشت به سر می‌برد و ۴۰ روز از این دوره را در سلول انفرادی گذرانده است.

همچنین فرناز حسین‌زاده، طراح لباس و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر از سوی دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و هشت ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. اتهام‌های مطرح شده علیه او، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» عنوان شده است.

فرناز حسین‌زاده در تاریخ چهارم آبان به دست نیروهای امنیتی در خیابان ستارخان تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این شهروند نهایتا پس از ۲۰ روز با پایان بازجویی‌ها به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

او یک روز پس از آن (چهارم دی‌) پس از دو ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. او ۳۰ ساله و ساکن تهران است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: