آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 دی ماه 1401 = 18-01 2023

روزنامه حکومتی: روند اعتراضات به سمت خشونت پیش خواهد رفت

روزنامه داخلی شرق امروز با انتشار گزارشی در انتقاد از وضعیت اداره کشور نوشت: زمستانی که قرار بود زمستان سخت اروپا باشد و این‌گونه ایران در مذاکرات برجامی دست بالا را بگیرد و برای صادرات گاز به اروپا امتیاز به دست‌ بیا‌ورد،‌ به معرکه تندروهای داخلی تبدیل شده که بر تحلیل‌های تخیلی خود اصرار دارند و سیاست داخلی و خارجی کشور را برای هیچ به گروگان گرفته‌اند.

در همین حال در شبکه‌های اجتماعی تصاویر دردناکی از مردمی منتشر شده که در شهرهای مختلف در صف‌های طولانی نفت و بنزین و گاز ایستاده‌اند، اما سوختی نیست که دریافت کنند.

اکنون وقتی همین مردم که برای پایه‌ای‌ترین حق خود یعنی زندگی و زنده ماندن در برابر طبیعت به‌پا خاستند، پاسخ خامنه‌ای و گزمه‌هایش گاز اشک‌آور بود و گلوله‌های زجرآور ساچمه‌ ای که البته با مقاومت جوانان تربت‌جام روبه‌رو شد و بی‌درنگ شعارها شخص خامنه‌ای را نشانه رفت.

اعتراض مردم تربت‌جام را می‌توان نمودی از وضعیت کنونی جامعهٔ ایران دانست. در شرایطی که سران و کارگزاران نظام از جمله خود خامنه‌ای تلاش می‌کنند اینگونه وانمود کنند که اعتراضات ضد حکومتی شکست خورد، خیزش مردم تربت‌جام، جامعه‌ ای را به‌تصویر کشید که در مرحله انفجار است و نمودی بود از این‌که خامنه‌ای و رژیمش از قیام و سرنگونی در امان نیستند.

همان وضعیتی که رسانه های حکومتی هم به‌روشنی نسبت به‌آن ابراز وحشت می‌کنند که در ماه‌های آینده، هم با اعتراضات سیاسی و اجتماعی جدید و هم، با درهم‌ریزیهای شدید اقتصادی روبه‌رو هستیم.

روزنامه حکومتی فرهیختگان امروز نوشت: روند اعتراضات به سمت خشونت بیشتر پیش خواهد رفت و واکنش مردم به وضع کنونی خشونت‌آمیز‌تر خواهد شد.

این روزنامه در گزارشی به تداوم قیام سراسری و رویارویی با قصد سرنگونی تمامیت نظام اعتراف کرد که بعد از این ادامه روند قیام در فاز جدید خود حرکت به سمت خشونت بیشتر خواهد بود و اقدامات خشونت‌آمیز‌تر خواهد شد.

فرهیختگان نوشت: پیش از این فتنه مشاهده می‌کردیم بحث هایی که مطرح می‌شد تماما در قالب مسأله حجاب بود. جماعتی هم که نگاهی خام دارند و دیدگاه عمیقی ندارند، این حرف را باور کرده بودند که نزاع بر سر حجاب است و چیزی فراتر از این نیست. در حالی‌که برخی همواره این را گوشزد می‌کردند که بحث بر سر حجاب نیست...

وقتی فتنه اخیر به راه افتاد، عملا دیدیم که بحث بر سر حجاب نبود و هرچه جلوتر آمدیم مباحث رنگ تندتری پیدا کرد و کاملا روی اصل نظام و شعار‌های ساختارشکنانه و براندازانه تأکید می‌کردند. از ماه دوم حوادث، حتی بحث حجاب هم به حاشیه رفت و در ادبیات فتنه دیگر این بحث پیش نیآمد و مباحث به‌سمت تغییر نظام و ضدیت با [نظام] و ضدیت با جمهوری اسلامی‌ رفت...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: