آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 دی ماه 1401 = 20-01 2023

کنایه سنگین امام جمعه اهل سنت زاهدان به رهبر جمهوری اسلامی+فیلم

معترضان در زاهدان روز جمعه با وجود تشدید شرایط امنیتی در این شهر پس از نماز جمعه بار دیگر به خیابان آمدند و شعار سردادند. (فیلم زیر)

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه امروز زاهدان گفت: «هشتاد ساله‌ها و نود ساله‌ها نمی‌توانند برای جوانان امروزی تصمیم بگیرند.»

او در ادامه گفت: «در همه جای دنیا بعد از بیست یا سی سال قوانین را به روز می کنند. قانون اساسی ما چهل و چهار سال است که متاسفانه تغییر نکرده است. مسئولان باید شرایط جدید را در نظر بگیرند.»

به گفته عبدالحمید: «ما باید به حرف‌ها و خواسته‌های جوانان و زنان گوش دهیم. نباید آن‌ها را به زندان بیندازیم.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان به درگذشت یکی از مجروحان جمعه خونین زاهدان اشاره کرد و بار دیگر خواهان مجازات عاملان کشتار زاهدان شد.

منصور هرمزی، جوان ۲۴ ساله معترضی بود که یک روز پس از جمعه خونین زاهدان، در اثر تیراندازی نیروهای حکومتی مجروح شد و حدود چهار ماه در اثر شدت جراحات وارده در کما بود.

عبدالحید با اشاره به برقراری شرایط شدید امنیتی در زاهدان گفت «جو امنیتی استان باید برداشته بشود. برقراری جو امنیتی در سراسر کشور باعث می شود که کشور پیشرفت نکند.»

براساس گزارش‌ها از زاهدان، نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ادامه راهپیمایی‌های اعتراضی در روز جمعه، ایستگاه‌های بازرسی در مناطق مختلف شهر و اطراف مسجد مکی،محل اقامه نمازجمعه دایر کرده‌اند.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین فعالان بلوچ گفت «نیروهای نظامی ایست و بازرسی‌ها رو به صورت حلقه‌وار برپا کردند که مسجد مکی و مصلای مکی زاهدان در محاصره آنها قرار گرفته است».

طبق این گزارش، در مسیرهای ورودی به شهر زاهدان نیز ایست و بازرسی‌هایی برپا شده است. همچنین نیروهایی نظامی موانع و جدول‌هایی را نیز در مکان هایی که ایست و بازرسی برپا شده، گذاشته اند که تردد برای خودروها و شهروندان را سخت کرده است.

از زمان آغاز جنبش اعتراضی در ایران، هر هفته پس از نماز جمعه در زاهدان راهپیمایی اعتراضی علیه حکومت برگزار می‌شود.

با انتصاب رادان می‌خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند

مولوی عبدالمجید مرادزهی، مشاور و از اعضای دفتر مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در گفت‌و‌گو با رادیوفردا از امنیتی‌ شدن شهر زاهدان و استقرار ایست بازرسی در تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهر زاهدان خبر داده و می‌گوید که پس از انتصاب احمدرضا رادان به فرماندهی نیروی انتظامی، «می‌خواهند ایجاد رعب و وحشت کنند».





www.youtube.com/watch?v=GUH9jGmNFIU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: