آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 دی ماه 1401 = 20-01 2023

مشهد؛ ترس شدید سرکوبگران از برگزاری مراسم چهلم مجیدرضا رهنورد

خبرگزاری حقوق بشری هرانا هم‌زمان با چهلم مجیدرضا رهنورد، معترضِ اعدام‌شده در مشهد، از تداوم فشارها بر خانواده او و ممانعت از هرگونه تجمع بر مزار این جوان خبر داده است.

این منبع در گزارشی گفته که ماموران حکومتی به‌ویژه در روزهای گذشته از هرگونه تجمع در نزدیکی مزار او جلوگیری کرده‌اند.

در این گزارش هم‌چنین به نقل از «شاهدان عینی» گفته شده که در ۷۲ ساعت گذشته، دست کم ۱۲۰ نفر از شهروندان به ظن «حضور برای مجیدرضا رهنورد» در آرامستان «بهشت رضا» در مشهد از سوی نهادهای مختلف حکومتی اعم از فراجا و اطلاعات سپاه بازداشت و بیشتر آن‌ها پس از چند ساعت آزاد شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، خانواده و نزدیکان آقای رهنورد اجازه برگزاری مراسم برای او را ندارند و تاکنون به آن‌ها اجازه داده نشده است که سنگ قبر بر مزار او بگذارند.

هرانا هم‌چنین گزارش داده است که خانواده مجیدرضا رهنورد پس از اعدام او، به دلیل فشار و تهدید نیروهای حکومتی از جمله «لباس‌شخصی‌ها» و «بسیجیان محل» مجبور به ترک خانه شده و تاکنون امکان بازگشت نیافته‌اند.

پیش از این نیز دست کم ۱۵۰ نفر در مراسم سوگواری این معترض که در خانه یکی از بستگان او برگزار شده بود، بازداشت شده بودند.

مجیدرضا رهنورد، از بازداشت‌شدگان اعتراضات در مشهد، ۲۱ آذر به فاصله ۲۳ روز از زمان بازداشت به اتهام کشتن دو بسیجی و با صدور حکم «محاربه» از سوی دادگاه انقلاب، اعدام شد. او از حق دسترسی به وکیل اختیاری در طول بازداشت و محاکمه محروم بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: