آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 بهمن ماه 1401 = 21-01 2023

اروپا و تروریستی خواندن سپاه؛ پادوهای خامنه‌ای به دست و پا افتادند

ریچارد برانسون، میلیاردر و کارآفرین بریتانیایی با انتشار فیلمی از شلیک مستقیم پاسداران خامنه ای به معترضان در ایران، سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی نامید و از اتحادیه اروپا هم خواست که این نیروی نظامی جمهوری اسلامی را رسما تروریست قلمداد کند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: سپاه پاسداران که به‌عنوان یک گروه تروریستی در آمریکا شناخته شده و هدف تحریم قرار گرفته است، سالها به‌دنبال شکل دادن به خاورمیانه به نفع حکومت تهران بوده است. به‌عنوان مثال، حزب‌الله لبنان را در سال۱۹۸۲ برای صدور [بنیادگرایی] و مبارزه با اسرائیل تأسیس کرد. حزب‌الله اکنون یک نیروی نظامی بزرگ است که در درگیریهای منطقه‌ای نقش دارد.

سپاه پاسداران همچنین بر برنامه های موشکی در ایران نظارت دارد که کارشناسان آن را بزرگترین برنامه موشکی خاورمیانه می‌دانند. سپاه پاسداران از این موشک ها برای حمله به اپوزیسیون در سوریه و گروه‌های مخالف کُرد ایرانی در شمال عراق استفاده کرده است.

همچنین سپاه پاسداران، فرماندهی شبه‌نظامیان بسیج را برعهده دارد، یک نیروی شبه‌نظامی وفادار به حکومت که اغلب برای سرکوب اعتراضات استفاده می‌شود.

دیپلماتهای اروپايی گفتند که اتحادیه اروپا درصدد اعمال تحریم‌های جدیدی علیه رژیم ایران به دلیل سرکوب اعتراضات است، اما هنوز در مورد گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی تصمیم نگرفته است.

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در بریفینگ مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: پارلمان اروپا نظر خود را اعلام کرده ولی تصمیم‌گیری در مورد سیاست خارجی در دست ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است.

یادآوری می شود نمایندگان پارلمان اروپا روز پنچ‌شنبه در قطعنامه‌ای از شورای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرده‌اند که سپاه پاسداران و تمامی نیروهای وابسته‌اش - شامل بسیج و سپاه قدس - را در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند.

این در حالیست که رژیم ایران به اتحادیه اروپا نسبت به اتخاذ این اقدام هشدار داده است.

سرکردگان سپاه پاسداران به دست و پا افتادند

در پی تصویب قطعنامه پارلمان اروپا و درخواست تروریسی خواندن سپاه پاسداران، رئیس مجلس خامنه ای امروز به ستاد فرماندهی سپاه پاسداران رفت.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در دیدار با حسین سلامی گفته در صورت اقدام شورای اروپا علیه سپاه، مجلس شورای اسلامی «با قاطعیت برخورد خواهد کرد».

فرمانده سپاه پاسداران نیز پس این دیدار گفته «ما هرگز از چنین تهدیداتی و حتی عمل نسبت به آن نگران نیستیم».

حسین سلامی با لحنی تهدیدآمیز گفت: «به اروپایی ها توصیه می‌کنیم که تکرار اشتباهات گذشته خود را مرتکب نشوند و اگر دچار اشتباه شوند، باید پیامد اشتباه خود را بپذیرند».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: