آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 بهمن ماه 1401 = 21-01 2023

افزایش باورنکردنی قیمت سکه و دلار در بازار ارز امروز در تهران

امروز بازار طلا و سکه با رشد قیمت‌ها روبروست. سکه امامی که در آخرین روز هفته گذشته مرز 23 میلیون تومان را رد کرده بود، امروز پیشروی کرد و به کانال 24 میلیون تومانی وارد شده است.

به گزارش تجارت نیوز، روز شنبه معاملات سکه امامی روی قیمت 23 میلیون و 652 هزار تومان بازگشایی شد. با پشت سر گذاشتن نوسانات بسیار، حالا قیمت سکه امامی در سطح 24 به میلیون تومان قرار گرفته است. بر همین اساس قیمت سکه امامی هم اکنون 24 میلیون و 54 هزار تومان است و حباب این نوع سکه هم اکنون به چهار میلیون و 419 هزار تومان رسیده است.

همزمان با افزایش احتمال ورود سپاه پاسداران به فهرست تروریستی اتحادیه اروپا، قیمت هر دلار آمریکا نیز از ۴۴هزار و ۵۰۰تومان فراتر رفت و در آستانهٔ ۴۵هزار تومان قرار گرفت.

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند در صورت تداوم بحران های خارجی، قیمت دلار به روند صعودی خود ادامه داده و باز هم سقف‌شکنی خواهد کرد.

اقتصادنیوز نوشت: روند صعودی قیمت دلار که در پاییز ۱۴۰۱ شروع شده بود به اولین ماه زمستان هم رسید و قیمت دلار صدای همه را درآورد.

این منبع نوشت: به‌رغم احضار وزیر اقتصاد به‌همراه رئیس اسبق بانک مرکزی به مجلس که در آن وعدهٔ بازگشت ثبات به‌بازار ارز را دادند اما اسکناس آمریکایی به‌اتفاقات مجلس بی‌اعتنایی کرد و هم‌چنان در حال پیشروی است.

اقتصادنیوز از قول معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی، دلایل عمده نوسان ارزی و علت بحران ارز را نااطمینانی سیاسی، رشد نقدینگی و نارسایی‌ها در نقل و انتقالات ارزی می‌نامد.

این منبع داخلی به چشم‌انداز تیره‌ تر در بازار ارز هم اشاره کرده و می نویسد: تا زمانی که کشور با کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کند و هم‌چنین ارز چند نرخی داریم و خروج سرمایه انجام می‌شود اقداماتی مانند ارز پاشی و تغییر مهره‌های اصلی بانک مرکزی اگر هم باعث کنترل نرخ ارز شود صرفاً پانسمانی برای جراحی اقتصادی خواهد بود.

رئیسی دو هفته پیش گفته بود اطمینان دارد نرخ تورم و ارز شرایط کاهشی پیدا خواهد کرد و از پیشرفت‌های نظام گفت که باعث عصبانیت دشمن شده است.

یک روز بعد روزنامهٔ فرهیختگان نوشت: آقای رئیسی! قیمت دلار و سکه، ژانر وحشت شده است...




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: