آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 بهمن ماه 1401 = 22-01 2023

از زبان خودشان: ما در لبهٔ پرتگاه هستیم/حکومتی که محکوم به فناست

مسعود پزشکیان، عضو مجلس شورای اسلامی دربارهٔ وضعیت بحرانی نظام گفت: ما در لبهٔ پرتگاه هستیم.. جالب این است که دقیقا همین‌جا می‌گویند که ما داریم کار خدایی انجام می‌دهیم اما نتیجه‌اش همین بی‌خدایی‌هایی می‌شود که در ممکلت درست می‌شود...ما در پرتگاهیم.

حمید ابوطالبی، مشاور سیاست خارجی روحانی هم گفت: نظام و غرب وارد بحرانی عمیق و چالش هایی ویژه شده‌اند؛ رابطه نظام و اروپا هم در همان مسیری است که شبیه رابطه ایران و آمریکا شود.

محمد قسیم عثمانی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی هم در یادداشتی با عنوان «چرایی زوال حکومت‌ها» در روزنامه اعتماد نوشت: با یک نگاه واقع‌بینانه اگر موضوع را مورد واکاوی قرار بدهیم در می‌یابیم که اگر حکومت از طریق زور و قوه قهریه قابل استمرار بود، هرگز نوبت حکومت به حاکمان امروز نمی‌رسید.

وی گفته: رفتار دگماتیسم حکومت و برخی از اصرارهای غیرضرور و نیز عدم انعطاف‌های نادرست حاکمیت منجر به عقب ماندگی حکومت از افکار پیشرو نسل جوان و نوجوان امروزی و در نهایت شکاف بین حاکمیت و نسل امروز شده است.

این نماینده سابق افزود: این یک اصل و تجربه واضح تاریخی و یک واقعیت غیرقابل انکار است. عامل اصلی در زوال حکومت‌ها در یک عبارت قابل تلخیص است و آن تعمیق و گسترش شکاف بین مردم و حاکمیت است. حکومت تا زمانی ماندگار است که بین خود و مردم، شکاف گسترش یافته و تعمیق یافته نداشته باشد در غیر این صورت محکوم به فنا و انقراض است.




فروپاشی اسلامی حتمیست !!! January 22, 2023 11:28 AM

هر حکومتی که با ملتش «دَر اُفتاد»، برای همیشه از قدرت حاکمه «وَر اُفتاد»!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: