آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 بهمن ماه 1401 = 22-01 2023

یک معترض بازداشت شده به دلیل شکنجه شدید به کما رفته است+فیلم

گزارش منابع و فعالان حقوق بشر حاکی از آن است که حسن فیروزی معترض بازداشت شده در شهرری به دلیل آثار ناشی از شکنجه شدید به کما رفته است.

حسن فیروزی، ۳۴ ساله اهل شهر ری تهران، و پس از بازداشت در جریان اعتراضات طبق گزارش نهادهای حقوق بشری به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و دادگاه انقلاب او را به اعدام محکوم کرده است. (فیلم زیر)

به گزارش رادیو فردا، پیش از این مونیتور حقوق بشر ایران، یک سازمان غیر سیاسی افشاگر موارد نقض حقوق بشر در ایران، مستقر در فرانسه، روز دوشنبه، ۱۹ دی، اعلام کرد که حسن فیروزی گفته «تنها آرزویش» دیدن دخترش قبل از اجرای حکم اعدام است. (فیلم زیر)

در آن گزارش این نهاد حقوق بشری تاکید شده بود که حسن فیروزی بر اثر شکنجه و حمله بازجویان با صندلی به او دچار خونریزی شدید شده و در حالی که کلیه چپ خود را از دست داده، بدون درمان، در زندان رها شده است.

همزمان علی امیدی، وکیل، در صفحه اینستاگرام خود از به کما رفتن موکل خود محمد اختیاریان خبر داد و نوشت: «موکلم محمد اختیاریان از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر به دلیل عفونت جراحات ناشی از دستگیری در کما به‌سر می‌برد.»

به نوشته اطلس زندان‌های ایران محمد اختیاریان از شهروندان خرم‌آباد و ورزشکار بدن‌سازی بوده است و در جریان اعتراضات سراسری با شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از ناحیه پا زخمی و سپس بازداشت شده بود.




www.youtube.com/watch?v=uKatjvrRTLQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



خسرو January 22, 2023 07:23 PM

بیشرفها، مادر به حرومها، کثافتها، ای خامنه ای دیوث ای الاغ چلاق ای پاسداران و بسیجیهای... بس کنید آدمکشی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: