آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 بهمن ماه 1401 = 24-01 2023

مانور مشترک اسرائیل و آمریکا با پیامی ویژه برای جمهوری اسلامی

ارتش اسرائیل همراه با ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از روز دوشنبه رزمایش بزرگی را آغاز کرده‌اند که بزرگ‌ترین رزمایش مشترک این دو کشور تاکنون به شمار می‌رود. این مانور نظامی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش بیش از ۱۴۰ جنگنده، بمب‌افکن و هواپیمای سوخت‌رسان به همراه ۱۲ ناو، ناوچه و زیردریایی و سامانه‌های خمپاره‌ای شرکت دارند.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، (سنتکام) امروز به منظور دیدار از این رزمایش که در اسرائیل و شرق دریای مدیترانه انجام می‌شود، وارد اسرائیل خواهد شد.

یک مقام دفاعی ایالات متحده در این زمینه به شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا گفت که این رزمایش پیامی به همه دشمنان آمریکا، به ویژه حکومت ایران است که بدانند جنگ در اوکراین و تنش با چین موجب نشده توجه ایالات متحده به منطقه خاورمیانه از بین برود.

فرمانده سنتکام نیز گفت: این رزمایش موجب بهبود توانایی دو کشور برای واکنش نشان دادن به رخدادهای احتمالی خواهد شد و بر تعهد ایالات متحده بر امنیت خاورمیانه تاکید می‌کند. دشمنان منطقه‌ای مانند حکومت ایران حتما پیام این رزمایش را خواهند گرفت.

به گفته ارتش اسرائیل، در جریان این رزمایش از جمله سوخت‌رسانی به ناوهای موشک‌انداز اسرائیلی به وسیله کشتی‌های سوخت‌رسان آمریکایی و همچنین سوخت‌گیری در آسمان تمرین خواهد شد.

به گزارش ایران اینترنشنال، یک مقام دفاعی آمریکایی که با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا گفت‌وگو کرده، گفته است: اگرچه این رزمایش حول محور و علیه کشور خاصی طراحی نشده اما او بعید نمی‌داند که حکومت ایران آن را نگاه کرده و ببیند که ایالات متحده و اسرائیل توانایی انجام چه اقداماتی را دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: