آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 بهمن ماه 1401 = 24-01 2023

تحولات ایران؛ تحلیلگر داخلی: غربی‌ها به سال آینده چشم دوخته‌اند

محسن جلیلوند تحلیلگر سیاسی در یادداشتی در روزنامه تعادل نوشت: روابط ایران با غرب بسیار پیچیده شده است؛ پس از رخدادهای مرتبط با فوت مهسا امینی، غرب فضاسازی خاصی را علیه ایران انجام داد. برنامه این است که گام‌های مختلفی برای فشار علیه ایران برنامه‌ریزی شود. این اعمال فشارها هم بین اروپا و امریکا تقسیم شده است و هر کدام گام به گام در حال پیگیری آن هستند.

وی گفت: نباید این طور فکر کرد که اروپاییان شب خوابیده‌اند و ناگهان صبح بیدار شده‌اند، بعد بیش از پانصد نماینده اروپا علیه ایران برنامه‌ریزی کردند. تلاش اروپا این است که مشروعیت‌زدایی علیه ایران صورت بدهد. غرب تلاش می‌کند دیپلماسی ایران را منزوی کند. طی ماه‌های اخیر و پس از شهریور وزیر خارجه ایران تنها یک سفر به اردن، یک سفر به ترکیه، یک سفر به عمان داشته و سفرش به روسیه هم لغو شده است. این روند نشان می‌دهد غرب به دنبال فشار شدید به ایران است.

این تحلیلگر سیاسی گفت: اگر دیپلماسی ایران دچار رخوت شود و در انزوا قرار بگیرد، وضعیت اقتصادی کشور وخیم‌تر خواهد شد. رصد رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که امریکا و اروپا پیش‌بینی یک سال پرآشوب و ماجرا را برای سال آینده می‌دهند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: