آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 بهمن ماه 1401 = 24-01 2023

وزارت خزانه‌ داری آمریکا صرافی کلیدی حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد چند فرد و نهاد مرتبط به آنها را به‌دلیل تسهیل فعالیت‌های مالی برای حزب‌الله را در لیست سیاه قرار داده است. در کانون این شبکه مالی، صرافی لبنان و به‌اصطلاح کارشناس مالی حسن مقلد قرار دارد که نقشی کلیدی در توانمند ساختن حزب‌الله برای ادامه سوء‌استفاده بحران اقتصادی لبنان و تشدید آن ایفا می‌کند.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: امروز، وزارت خزانه‌داری علیه یک صرافی فاسد اقدام می‌کند که مهندسی مالی آن فعالانه از حزب‌الله و منافع آن به ضرر مردم و اقتصاد لبنان حمایت می‌کند و آنها را توانمند می‌سازد.

حسن مقلد، اقتصاددان مقیم لبنان، در هماهنگی نزدیک با مقامات ارشد مالی حزب‌الله برای کمک به حزب‌الله برای حضور در سیستم مالی لبنان کار کرده است. او به‌عنوان مشاور مالی حزب‌الله خدمت می‌کند و معاملات تجاری را از طرف این گروه در سراسر منطقه انجام می‌دهد.

حسن مقلد در هماهنگی نزدیک با محمد قصیر، مقام ارشد مالی حزب‌الله که تحریم شده است، کار می‌کند و نماینده حزب‌الله در مذاکرات با سرمایه‌گذاران بالقوه، شرکا و حتی مقامات دولتی خارجی است.

حسن مقلد طیف گسترده‌ای از مسائل را با محمد قصیر هماهنگ کرده است، از جمله معاملات تجاری مربوط به روسیه و هم‌چنین تلاش برای کمک به حزب‌الله در به دست آوردن تسلیحات برای استفاده حزب‌الله.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: