آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 بهمن ماه 1401 = 25-01 2023

مدیر آژانس اتمی: از برجام چیزی نمانده فقط مرگش را اعلام نمی‌کنند

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی هشدار داد که خطر ساخت سلاح اتمی از سوی رژیم ایران افزایش یافته است.

وی که در کمیته امور خارجی پارلمان اروپا درباره فعالیت‌های اتمی رژیم ایران سخن می گفت، اظهار داشت: ایران غنی‌سازی اورانیوم را به سطح ۶۰درصد رسانده است. وضعیت بسیار چالش‌برانگیز است چرا که اکنون تقریباً هیچ رابطه‌ای بین آژانس و مقامات ایران وجود ندارد.

گروسی با اشاره به کارشکنی های رژیم ایران و بن‌بست مذاکرات اتمی افزود: با اقدامات ایران، عملاً از برجام چیزی نمانده، فقط کسی حاضر نیست مرگ آن را اعلام کند.

مدیرکل آژانس با اشاره به عدم پاسخگویی رژیم ایران به نهاد نظارتی و سؤالات آژانس گفت: در سه سایت از پیش اعلام نشده و غیرهسته‌ ای در ایران از جمله یک پارکینگ، آثار اورانیوم غنی شده یافت شده ولی جمهوری اسلامی، هیچ توضیحی درباره این آثار به آژانس ارائه نداده است.

رافائل گروسی تأکید کرد: وضعیت امیدوارکننده نیست، اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌چنان آماده است تا هر امکانی را برای رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک، برای گفتگو و برای برقراری مجدد این اعتماد ارائه دهد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌چنین در نشست پارلمان اروپا ضمن هشدار نسبت به تلاش رژیم ایران برای دستیابی به اورانیوم غنی شده ۹۰درصدی که لازمه تولید بمب اتمی است گفت: ایران ۷۰کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰درصد انبار کرده است.





ایران فردا January 25, 2023 11:16 AM

جوزف بورل بد جوری از حکومت آدم کشان و شکنجه گران پاسداران حمایت میکند ٫ وقت آن رسیده که مقامات قضايی او را زیر ذره بین قرار دهند ، شاید فرش کاشان و بسته های اسکناس‌های میلیونی یورو کشف کنند ، در هر صورت مسافرت ایشان به تهران بارور بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: