آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 بهمن ماه 1401 = 25-01 2023

فیلم؛ جایزه پستی و حقارت جشنواره حکومتی امسال نصیب این بابا شد

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به عنوان جشنواره آغازین مجموعه جشنواره‌های حکومتی دهه فجر، همزمان با سالگرد وقوع انقلاب سال ۵۷، روز شنبه، اول بهمن، در حالی آغاز شد که در مراسم افتتاحیه آن بیش از هر چیز عکس‌های صندلی‌های خالی چشم همگان را گرفت.

چند روز پس از افتتاحیه جشنواره حکومتی تئاتر فجر با صندلی‌های خالی، دبیر این جشنواره روز چهارشنبه، پنجم بهمن‌ماه، در مصاحبه‌ای تحریم‌کنندگان این رخداد را «دیکتاتور فرهنگی و هنری» توصیف کرد و گفت: «این‌ها دیکتاتور فرهنگی یا دیکتاتور هنری‌اند... چون هرکسی در جشنواره شرکت می‌کند به او فحش می‌دهند، تهدیدش می‌کنند؛ شما چه هنرمند روشنفکری هستید که نفرین می‌کنید، فحش می‌دهید، تهدید می‌کنید؟»

در این میان جایزه پستی و حقارت جشنواره حکومتی امسال به بهروز افخمی تعلق گرفت. این فیلمساز حکومتی انقلاب مردم ایران در چند ماهه گذشته را «نمایش زودگذر خیابانی» توصیف کرد. او گفت این حرکت را فقط تعداد «خیلی خیلی کمی از مردم» باور کردند. (فیلم زیر)

ادبیات جیره‌خوران جمهوری اسلامی کاملا شبیه هم است. یکی مردم معترض را خس و خاشاک می‌نامد و دیگری جنبش مردم را نمایش زودگذر خیابانی نام می‌نهد. اما واقعیت این است که این یک انقلاب است و این ملت از شما متنفر است. از شما که از خون زنان و جوانان و حتی کودکان این سرزمین شرم نمی‌کنید که اگر سر سفره این حکومت هم نشسته‌اید لااقل سرتان را زیر بیندازید و دهان‌تان را ببندید.

اما ظاهرا شما برخلاف برخی از هم قطاران خود، یارای پنهان کردن این وقاحت و رذالتی که از جمهوری اسلامی به ارث برده‌اید، را ندارید.






www.youtube.com/watch?v=LH578bvyMMw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: