آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 بهمن ماه 1401 = 25-01 2023

خطاب به سرداران: عکس گرفتن با این شلوارها ژست پیروزی ندارد!

حسین نورانی‌نژاد، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در روزنامه اعتماد نوشت: دیروز رسانه‌ها پر بود از خبر کشف شلوار‌های مبتذل زنانه همراه با تصاویری که فرمانده انتظامی پایتخت آن‌ها را رو به دوربین خبرنگاران در دست گرفته بود. در تکمیل خبر هم آمده که فروشندگان این شلوار‌ها بازداشت شده‌اند. اما هیچ وجه ظفرمندانه‌ای در این خبر پیدا نیست. عده‌ای برای امرار معاش با این اینترنت‌های فیلتر شده و کند، به هر جان کندنی که بوده تلاش کرده‌اند که حسب تقاضای موجود در بازار، کالایی را تولید کنند و احتمالا پنهان هم نشده بودند که بازداشت‌شان چنین بازتاب حماسی پیدا کند.

در واقع آنچه در این خبر برجسته است و به دلیل آن فرمانده انتظامی تهران را تا آنجا کشانده‌اند، مدل شلوار‌ها بود و نه کلاهبرداری فروشندگان و باز همین نکته نشان می‌دهد که چه جابه‌جایی‌های مهم، ناموجه و آزاردهنده‌ای از نظر بخش قابل توجهی از مردم در اولویت‌ها و ماموریت‌های چنین نهاد‌هایی به وجود آمده است. پس از چهار ماه کشمکش مفصل و پر هزینه، جای این سوال است که حاکمیت تا کجا قصد مداخله در این امور شهروندان را دارد و اولویت خود را بر چه اموری بنا نهاده است؟

چرا یک مقام ارشد پلیس بالای سر یک مقام مسوول یا کارخانه‌ای که این همه دود و آلودگی به حلق مردم می‌ریزد، دیده نمی‌شود؟ چرا محض رضای خدا عامل قتل یکی از معترضان یا عابران عادی که با گلوله‌های کشنده جان باخته‌اند را معرفی نمی‌کنند؟ چرا یک مقام مسوولی پیدا نمی‌شود تا یکی از این همه مشکل و گرفتاری معیشت مردم را گردن بگیرد؟ جدا حیرت‌انگیز است.

تا کجا می‌توان دنیا‌های متفاوت بین مردم و مسوولان را در یک سرزمین مشترک دید و تحمیل مستمر یکی بر دیگری را دید و دم نزد؟ تازه این درباره مسوولانی است که زیر و رو ندارند، یکرنگند و در محیط‌های خانوادگی و رفاقتی خود آن کار دیگر نمی‌کنند. اگر این عامل را هم اضافه کنیم، دیگر واکنش‌های خشمگین کسی را متعجب نمی‌کند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: