آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 بهمن ماه 1401 = 25-01 2023

اعتراف سفیر سابق؛ جمهوری اسلامی بازی را به براندازان باخت

رادیو فرانسه در گزارشی در باره نقش ایرانیان خارج از کشور در پایداری خیزش سراسری مردم ایران گفت: همبستگی بی‌مانند ایرانیان خارج از کشور با خیزش سراسری جوانان و مردم ایران بی‌شک یکی از علت‌های پایداری و دوام آن است.

حسین ملائک، سفیر سابق جمهوری اسلامی در چین، در یادداشتی در روزنامۀ اعتماد در این باره نوشت: در خارج از کشور با حضور شهروندان ایرانی‌تبار در مناصب مختلف سیاسی در کشورهای اروپایی از رهبری احزاب گرفته تا شهرداری‌ها، عضویت در پارلمان و حتی معاونت وزیر، لابی بسیار قدرتمندی ایجاد شده است که بر سیاست خارجی کشور فشار وارد می‌آورد و حتی رفتار سیاسی غربی‌ها را با ایران کنترل می‌کند.

هفته‌ای نیست که ایرانیان خارج از کشور در شهرهای اروپا و آمریکا تظاهرات یا کارزاری بر ضد جمهوری اسلامی به راه نیندازند. آنان از آغاز خیزش سراسری در ایران به پا خاسته‌اند و بی‌اعتنا به کشمکش‌های سیاسی گروه‌ها و جریان‌های سیاسیِ خارج به کوشش‌های خود همچنان ادامه می‌دهند.

این دیپلمات سابق در همان یادداشت اقرار کرد که جمهوری اسلامی در خارج از کشور بازی را به ایرانیان برانداز باخته است.

به گفتۀ او، شاید برجام و مساله اوکراین قابل حل باشد، اما نظر و رویکرد ایرانیان خارج از کشور اساسا از طریق مذاکره قابل حل نیست. (یعنی اینکه جمهوری اسلامی باید برود)




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: