آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 بهمن ماه 1401 = 26-01 2023

تلاش اسرائیل برای کشاندن اروپا به کمپین فشار حداکثری علیه سپاه

رئیس جمهوری اسرائیل، در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا از اتحادیۀ اروپا خواست تا تدابیر خود را علیه حکومت ایران تشدید کند. او هشدار داد که سپاه پاسداران اکنون در اروپا حضور دارد و با تحویل سلاح‌های مرگبار از قبیل پهپادهای رزمی علیه شهروندان اوکراینی می‌جنگد.

به گزارش رادیو فرانسه، ایزاک هرتسوگ در ادامه افزود که جمهوری اسلامی با توسعۀ توانایی‌های هسته‌ای خود جهان را به خطر می‌اندازد و در داخل کشور شهروندان ایرانی را کشتار و شکنجه می‌کند.

رئیس جمهوری اسرائیل در ادامه گفت: وقت آن فرا رسیده که اروپا موضع بسیار قاطعانه‌ای علیه حکومت ایران اتخاذ کند.

قرار است رئیس جمهوری اسرائیل امروز پنجشنبه بیست و ششم ژانویه به مناسبت روز یادبود جهانی "شوآ" یا قتل عام میلیون‌ها یهودی توسط آلمان نازی در پارلمان اروپا سخنرانی کند.

پارلمان اروپا به تازگی با تصویب قطعنامه‌ای از اتحادیۀ اروپا خواست که سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بدهد، هر چند شورای وزرای امور خارجۀ اتحادیۀ اروپا در آخرین نشست خود چنین تصمیمی را به رأی دادگاه یک کشور عضو این اتحادیه موکول کرد.

همزمان با ملاقات رئیس جمهور اسرائیل با رئیس کمیسیون اروپا، ۴۲۰ نمایندۀ مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای همبستگی خود را با تظاهرکنندگان معترض در ایران اعلام کردند. این قطعنامه با پیشنهاد نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در مجلس این کشور به رأی گذاشته شد.

در همین حال یک مقام آمریکایی گفته: تلاش‌ها برای احیای برجام با بن‌بست روبرو شده و علت آن تأکید تهران بر پایان یافتن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حکومت ایران پرسیده است : چرا آثار اورانیوم در سه نقطه‌ای ملاحظه شده که در آنها هیچ فعالیت اعلام شدۀ اتمی وجود نداشته است؟

در واکنش حکومت ایران بیست و هفت دوربین کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در تأسیسات هسته‌ای خود حذف کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: