آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 بهمن ماه 1401 = 26-01 2023

احضار پدر و مادر کیان؛ عکسی از زاهدان در آستانه جمعه‌ای دیگر

عموی کیان پیرفلک، کودک کشته‌شده در اعتراضات ایذه، در استوری صفحه اینستاگرام خود خبر داد که برای میثم پیرفلک، پدر کیان، و زینب مولایی‌راد، مادر او، احضاریه قضایی صادر شده است.

مهرداد پیرفلک روز پنجشنبه نوشت: «زن ‌برادر را تعلیق کردند و برای او و برادرم که حتی توان نشستن ندارد» و «با زخم‌های عمیق و تن بی‌رمق» تحت مراقبت ۲۴ ساعته است، احضاریه می‌فرستند.

مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

ارسال احضاریه برای میثم پیرفلک و زینب مولایی‌راد پس از آن صورت می‌گیرد که آموزش و پرورش ایذه از روز اول بهمن مادر کیان را از ورود به هنرستان محل کار خود منع کرد.

تشدید جو امنیتی در زاهدان در آستانه مراسم نمازجمعه

سایت «حال‌وَش» که اخبار و رویدادهای سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، روز پنجشنبه از تشدید جو امنیتی در زاهدان، مرکز استان، خبر داد.

این سایت نوشته است که در آستانه نزدیک شدن به جمعه هفتم بهمن و اعتراضات مردم، «نیروهای نظامی جو امنیتی شهر را تشدید کرده‌اند».

به نوشته حال‌وَش، نیروهای امنیتی از شامگاه چهارشنبه با ایجاد ایست‌بازرسی‌های پرشمار، شهروندان را همراه با توهین، تفتیش بدنی می‌کنند.

به گزارش رادیو فردا، کمپین فعالین بلوچ نیز گزارش داده که در زاهدان «جو خفقان» حکمفرماست و نیروهای نظامی حضوری گسترده در ورودی‌های شهر دارند.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در واکنش گفته است تشدید فضای امنیتی و بازداشت‌های گسترده «غفلت از علت بحران‌» است و این روش بی‌نتیجه فقط به نارضایتی گسترده‌تر می‌انجامد.

حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» در توئیتر نیز تصویری از ایجاد سنگر با کیسه‌های شنی از سوی نیروهای امنیتی و پست‌های بازرسی در شهر زاهدان منتشر کرده است. (عکس زیر)

برخی کاربران نوشتند: استقرار ایست های بازرسی و تشدید جو سرکوب در زاهدان در آستانه‌ جمعه‌ای دیگر
جمهوری اسلامی رسما زاهدان رو منطقه جنگی کرده
این شجاعت مردم بلوچه که رژیم رو از ترس مجبور به سنگر بندی کرده
این یعنی مبارزه از موضع قدرت

ایران پرس نیوز




امیرارشادی January 27, 2023 03:47 AM

زاهدان
زاهدان بی ریا قطغا زنند ریشه
این زاهد ملت فریب چاپلوس را
امیر ارشادی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: