آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 بهمن ماه 1401 = 27-01 2023

چرا اسرائيل خواهان مقابله ناتو با تهدیدهای جمهوری اسلامی شد؟

رئيس‌جمهور اسرائيل با جدی خواندن تهدیدهای حکومت ایران و اشاره به تأمین پهپادی روسیه از سوی تهران، سازمان ناتو را به پیگیری رویکردی سخت‌تر در قبال جمهوری اسلامی فراخواند.

اسحاق هرزوگ در دیدار از مقر اصلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل از این ائتلاف نظامی خواست، در مقابل حکومت ایران که به گفته او، روسیه را برای جنگ علیه اوکراین تأمین پهپادی می‌کند رویکردی سخت‌تر پیشه کند.

به گزارش دویچه وله به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور اسرائیل گفت که بحران ناشی از تهدیدهای حکومت ایران اینک از مرزهای اوکراین فراتر رفته و به دروازه‌های اروپا رسیده است.

هرتزوگ پیش‌تر و در ملاقات با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز خواهان اتخاذ موضع قاطع اروپا در قبال حکومت ایران شده بود.

او خطاب به اعضای ناتو گفت: توهم وجود فاصله دیگر نمی‌تواند تداوم یابد. ناتو باید قوی‌ترین موضع ممکن که شامل تحریم‌های اقتصادی، مشروع و سیاسی و بازدارندگی نظامی معتبر می‌شود را در مقابل رژیم ایران اتخاذ کند.

سناتور جمهوریخواه بایدن را به ضعف در برابر رژیم ایران متهم کرد

سناتور تد کروز از حزب جمهوریخواه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که در برخورد با رژیم ایران ضعف نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت با توجه به اطلاعات گسترده، رژیم ایران به روسیه برای ادامه تجاوز جنگی خود به اوکراین، پهپادهای انتحاری و دیگر امکانات نظامی در اختیار این کشور می‌گذارد دولت بایدن باید بسیار شدیدتر با آن برخورد کند.

تد کروز در ادامه گفت: ایران توانسته است توانایی جنگی پوتین در اوکراین را به طرز چشمگیری تقویت کند و در حالی که هزینه کمک به اوکراین برای دفاع از خود از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی تأمین می‌شود، دولت بایدن به دشمنان اوکراین در این جنگ باج می‌دهد.

وی افزود: من عمیقاً نگران این هستم که این دولت، حتی در میانه جنگ، منافع سیاسی حزبی خود را نسبت به امر مقابله با اتحاد روسیه و ایران در اولویت قرار دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: