آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 بهمن ماه 1401 = 27-01 2023

ادامه اعتراضات امام جمعه اهل سنت زاهدان به حکومت خامنه‌ای+فیلم

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت مردم ایران موافق اعدام نیستند و از حکومت خواست از اعدام فاصله بگیرد.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از سخنان خود گفت: «امروز اتحاد، همبستگی و انسجام ملت‌های ایران مثال زدنی است و یک خانواده بزرگ در جغرافیای ایران را تشکیل داده‌اند چه ایرانیانی که داخل و چه ایرانیانی که در خارجند به منزله اعضای خانواده هستند و این همبستگی ملی و وحدت تمامیت‌ارضی را تامین می‌کند.»

او تاکید کرد که مردم ایران خواهان عدالت و آزادی متعارف و مشروع هستند: «ایرانیانی که در انقلاب ۵۷ برای آزادی قیام کردند و متحد شدند، امروز نیز مردم همان فریاد عدالت را سر می‌دهند.»

عبئالحمید به وضعیت معیشت و زندگی خانواده‌های کم درآمد نیز پرداخت و گفت آنها قدرت خرید نان، گوشت، تخم مرغ و مواد اولیه خوراک را ندارند در حالی که "روی گنج نشسته‌اند"

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد که مردم ایران خواستار آزادی بیان، قلم و تحصن و عدالت هستند تا بتوانند برای اداره کشور مدیران توانمندی را انتخاب کنند.

عبدالحمید در باره شرایط مولانا محمد حسین گرگیج، امام جمعه سابق آزادشهر در استان گلستان هم گفت: «برای مولانا گرگیج مشکل ایجاد کردند و او را ممنوع المنبر و ممنوع المحراب کردند و این خواسته عموم است که برای علما مشکلاتی بوجود نیارند و این مشکلات همه ایرانیان را ناراحت می کند.»

مولانا عبدالحمید در قست دیگر از سخنان خود در مسجد مکی به وضعیت روحانیان کردستان بعد از خیزش مردمی هم اشاره کرد و افزود: «برای علمای کردستان، ماموستا خضرنژاد، ماموستا حسینی و دیگر علمای اهل سنت کردستان، برای این ها مشکل ایجاد شده. این همه ملت را ناراحت کرده است.»

طبق گزارش رسانه‌های اجتماعی بعد از اقامه نماز جمعه در زاهدان نمازگزاران دوباره شعارهای ضدحکومتی سردادند (فیلم زیر). روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: "بلوچستان اگر گرمی، اگر سردی، ولی جای مزاران شیرمردی".

به گزارش دویچه وله، در شهرهای دیگر بلوچستان از جمله راسک معترضان علیه بسیج و سپاه شعار دادند. به‌رغم برف سنگین در استان سیستان و بلوچستان تظاهرات معترضان در دیگر شهرهای بلوچ‌نشین ادامه داشته است.




www.youtube.com/watch?v=0YpERsPz7jA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



بهرام January 27, 2023 02:28 PM

درود میفرستم به مولوی عبدالحمید یکی از رهبران جنبش مردم ایران که امروز هم با سخنان سنجیده و توانست چشمهای بسیاری از مردم ایران را در مورد آزادی خواهی و حرکت به پیش باز کند
مردم زاهدان هم امروز همانند جمعه های گذشته با وجود جو امنیتی بی سابقه و با وجود سنگربندی های مزدوران رژیم و پرواز هلیکوپترهای جنگی در شهر باز به خیابانها آمدند و با شعارهای موازی با انقلاب مردم ایران بر قلب این نظام بچه کش زدند
من اینجا باز خواسته های مردم زاهدان را تکرار میکنم که خواهان بپا خواستن مردم ایران در شهرهای دیگر کشور بخصوص تهران هستند که خیابانها را ترک کردند و به شعار از خانه ها بسنده کرده اند
بیاد داشته باشیم که با اتحاد و حضور میلیونی در خیابانها مردم تهران میتواند یک روزه این نظام را سرنگون کنند ولی آیا این اتحاد شکل میگیرد یا اینکه باید هنوز اعدام شویم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: