آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 بهمن ماه 1401 = 28-01 2023

و اینک ترامپ و ۱۵۰ میلیون مخاطب؛ معادلات به سود ترامپ است؟

حدود دو سال از محرومیت ترامپ در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، اما شرکت متا اعلام کرد حساب‌های کاربری دونالد ترامپ در فیس‌بوک و اینستاگرام را در هفته‌های آینده بازمی‌کند. متا دو سال پیش و به‌دنبال شورش در کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱، حساب‌های کاربری رئیس‌جمهوری سابق ایالات‌متحده آمریکا را تعلیق کرده بود، ولی حالا ترامپ می‌تواند بعد از باز شدن اکانتش در توئیتر، در فیسبوک و اینستاگرام نیز پست‌های خودش را منتشر کند.

به گزارش هم میهن، فعالیت دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی دقیقا یک روز بعد از پیروزی در انتخابات آمریکا آغاز شد. تمرکز بیشتر ترامپ در توئیتر بود. او یک هفته پس از پیروزی بزرگ در انتخابات، بیش از یکصد توئیت در این پلتفرم منتشر کرد که با استقبال کم‌سابقه کاربران توئیتری روبه‌رو شد.

ترامپ در سال ۱۳۹۵ حدود بیست‌وچهارمیلیون دنبال‌کننده داشت که به مرور این تعداد چهار برابر افزایش پیدا کرد تا جایی که او حالا در آستانه نود میلیونی شدن در توئیتر است. دهم خرداد ۱۳۹۹ اولین چالش ترامپ و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. توئیتر دو توئیت دونالد ترامپ را برچسب‌گذاری و بعد از مدتی حذف کرد.

علت، اما چه بود؟ توئیتی بدون سند و اشتباه از سوی ترامپ که توسط مدیران توئیتر مورد صحت‌سنجی قرار گرفت در نهایت منجر به حذف توئیت‌های ترامپ شد. همچنین اینستاگرام و فیسبوک نیز دسترسی ترامپ به این پلتفرم‌ها را به حالت تعلیق درآوردند.

پیش از اطلاعیه «متا»، ایلان ماسک در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ برای بازگرداندن صفحه شخصی ترامپ در توئیتر اقدام کرد و بعد از انتشار یک نظرسنجی این اتفاق رخ داد. در نهایت ایلان ماسک با این توضیح که به نظر کاربران احترام گذاشته و براساس دموکراسی چنین تصمیمی را گرفته، اعلام کرد حساب کاربری ترامپ بازخواهد گشت و او مثل سابق می‌تواند همانند سایر کاربران توئیت بزند.

با اطلاعیه‌ای که شرکت متا منتشر کرده یکی از پرقدرت‌ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی با پشتوانه بیش از ۱۵۰ میلیون مخاطب ثابت که او را دنبال می‌کنند می‌تواند تحول جالبی را در این پلتفرم‌ها ایجاد کند. دونالد ترامپ پیش‌تر در ماه نوامبر اعلام کرد قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود. حالا با بازگشت احتمالی ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک، او می‌تواند با ۳۴ میلیون و ۲۳ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام و فیسبوک ارتباط برقرار کند؛ که می‌تواند خبر خوبی برای او در انتخابات آتی باشد.

همچنین بعد از دو سال ایلان ماسک مالک جدید توئیتر نیز رویه دیگری را پیش گرفته و بعد از یک نظرسنجی و تمایل اکثریت کاربر‌ها به بازگشت ترامپ، حالا رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌تواند بار دیگر در پلتفرم توئیتر با ۸۸ میلیون دنبال‌کننده فعالیت کند. معادلات حداقل در شبکه‌های اجتماعی به سود ترامپ است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: