آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 بهمن ماه 1401 = 29-01 2023

عقب‌ نشینی قوه قضاییه در پرونده ورزشکاران بازداشتی در شیراز

رئیس دادگستری استان فارس امروز اتهام هر هفت ورزشکار بازداشتی شیراز را که اوائل آبان بازداشت شده بودند، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور » اعلام کرد و گفت پرونده آن‌ها «با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد».

این مقام قضایی همچنین ادعا کرد که این پرونده «مصداق واقعی القاء هیجانات کاذب به مخاطبان» بوده و رسانه‌های خارج از کشور «با بزرگ‌نمایی، متهمان را در خطر اعدام» توصیف کرده بودند.

این در حالی است که پخش اعترافات اجباری متهمان علیه خود به نگرانی‌ها از «زمینه‌سازی» مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی برای صدور احکام سنگین علیه آن‌ها دامن زده بود.

به گزارش رادیو فردا، در ویدئوی اعتراف اجباری که از رسانه‌های حکومتی پخش شد، دنا شیبانی به‌ عنوان «مسئول تبلیغات و تست عملیات»، محمد خیوه به عنوان «مسئول ساخت کیت بمب»، اشراق نجف‌آبادی به عنوان «سرتیم گروه»، امیرارسلان مهدوی به عنوان «عضو گروه و بمب‌گذار» و حسام موسوی به عنوان یکی از «طراحان عملیات» معرفی شده بودند.

پخش این اعتراف اجباری منجر شد به این‌که کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را سناریوسازی جمهوری اسلامی در زمینه فعالیت «تروریستی» با قربانی‌کردن چند ورزشکار توصیف کنند.

بر اساس اعلام دادگستری فارس، چهار نفر از آنان «با قرار تأمین مناسب از زندان آزاد شده‌اند و سه تن دیگر هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: