آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 بهمن ماه 1401 = 30-01 2023

فایننشال تایمز: تصمیم اتحادیه اروپا درباره سپاه تروریستی پاسداران

فایننشال تایمز در مطلبی با عنوان اتحادیه اروپا قرار است سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد، نوشت: فرانسه و آلمان با وجود خطر شکست مذاکرات برجام از فشارهای سیاسی حمایت می‌کنند.

اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های قانونی برای شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی است، در یک تغییر سیاست بزرگ که خطر پایان دادن به هرگونه امید به احیای یک توافق بین‌المللی با هدف جلوگیری از توسعه ظرفیت تهران برای تولید سلاح هسته‌ ای را به‌دنبال دارد.

چهار مقام آگاه به فایننشال تایمز گفتند که پاریس و برلین در نشست وزرای خارجه هفته گذشته حمایت خود را از این اقدام ابراز کردند. سرویس حقوقی اتحادیه اروپا نظری را برای ۲۷پایتخت اتحادیه در مورد قانونی بودن این اقدام ظرف ۳هفته آینده پیش‌نویس خواهد کرد.

برای دولتها بسیار غیرعادی است که ارتش یک کشور دیگر را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند و حمایت از این اقدام نشان‌دهنده موضع سخت‌گیرانه پایتخت‌های غربی در قبال جمهوری اسلامی است.

دیپلماتها گفتند که اتحادیه اروپا و انگلستان احتمالا اقدامی دستجمعی انجام خواهند داد تا هر گونه اقدام تلافی‌جویانه رژیم ایران مانند اخراج سفرا از تهران برای رژیم اسلامی گران‌تر شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: