آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 بهمن ماه 1401 = 30-01 2023

اوکراین خطاب به متحد سپاهی پوتین: شب انفجاری را دیدید؟!+فیلم

رسانه‌های حکومتی در ایران می‌گویند که به دنبال اظهارات مشاور رئیس‌جمهور اوکراین (گزارش زیر)، کاردار سفارت این کشور در تهران به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار شده است.

العالم تلویزیون عربی زبان جمهوری اسلامی با اعلام خبر احضار کاردار اوکراین در تهران، توییت مشاور رئیس جمهور اوکراین را «پذیرش تلویحی مشارکت این کشور در حمله به یک مجتمع وزارت دفاع در اصفهان» توصیف کرده است.

بی بی سی در این باره گفت: در حالی که تنش‌ها بر سر فروش پهپادهای ایران به روسیه ماه‌هاست بر روابط ایران و اوکراین سایه انداخته، توییت مشاور رئیس جمهوری آن کشور درباره انفجارهای اخیر در ایران، به شدت تنش ها افزوده است.

فیلم زیر: پهبادهایی که یک مرکز نظامی در اصفهان را هدف قرار دادند چگونه عمل می‌کنند. به نوشته نیویورک تایمز، پهپادهای «کوادکوپتر» که در عملیات اصفهان به کار گرفته شدند، بُرد کوتاهی دارند و به نظر می‌آید برای انجام عملیات مذکور، از داخل خاک ایران به پرواز در آمدند.

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، حمله پهبادی به تأسیسات نظامی در اصفهان را «شب انفجاری در ایران» نامید و با اشاره به همدستی جمهوری اسلامی با روسیه در جنگ علیه اوکراین نوشت: «اوکراین به شما هشدار داده بود.»

او در پیام توئیتری خود نوشت: «منطق جنگ بی‌رحم و کشنده است، هم برای عاملانش و هم برای همدستان آنها هزینه‌های سنگینی به‌بار می‌آورد: وحشت در فدراسیون روسیه - بسیج بی‌پایان نیروها، پدافند موشکی در مسکو، سنگرسازی ۱۰۰۰ کیلومتر آن‌سوتر، آماده‌سازی پناهگاه‌های بمب. شب انفجاری در ایران - در تأسیسات تولید پهپاد و موشک، پالایشگاه‌های نفت. اوکراین به شما هشدار داده بود.»

نورنیوز، رسانه وابسته به شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی این توئیت مشاور ولودیمیر زلنسکی را «پذیرش تلویحی مشارکت انتقام‌جویانه این کشور در حادثه شب گذشته در یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان» دانست و نوشت که این پیام، «پذیرش مسئولیتی است که می‌تواند تبعات حقوقی قابل ملاحظه‌ای برای کی‌یف به‌دنبال داشته باشد.»

این منبع حکومتی نوشت: این اظهارات نشان‌دهنده «راهبرد مشترک» اوکراین و اسرائیل در «تهدید امنیت ایران» است و ضمن تهدید اوکراین افزود: «اگر دولت اوکراین رسماً از موضع اعلام شده اعلام برائت نکند باید آماده پذیرش مجموعه تبعات این موضع‌گیری غیر مسئولانه باشد.»





www.youtube.com/watch?v=cagBmyczLt4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: