آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 بهمن ماه 1401 = 30-01 2023

بازداشت نزدیکان به امام جمعه زاهدان به مثابه بازی با آتش است

برخی فعالان بلوچ در باره تبعات خطرناک بازداشت نزدیکان امام جمعه اهل سنت زاهدان هشدار دادند و گفتند این اقدامات به مثابه بازی با آتش در منطقه حساس بلوچستان ایران است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا دقایقی پیش به نقل از یک منبع آگاه گفت: عبدالمجید مرادزهی مشاور و از نزدیکان عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان بازداشت شده است. مسجد مکی زاهدان هم با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود بازداشت مرادزهی را تایید کرد.

ایرنا علت بازداشت مشاور امام جمعه زاهدان را تشویش اذهان عمومی، ارتباطات متعدد با افراد و رسانه های بیگانه و تحریف افکار عمومی ذکر کرد و نوشت: این فرد توسط دستگاه امنیتی و با حکم قصایی بازداشت شده است.

وبسایت محلی «حال‌وش» که خبرهای حقوق بشری سیستان و بلوچستان را منعکس می‌کند، گفته: نیروهای امنیتی با چهار خودرو مولوی مرادزهی را که از یک مراسم ختم در حال بازگشت بود در خیابان و در راه خانه‌اش بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، به همراهان این روحانی اهل سنت گفته شده که وضعیت او را از دادگاه ویژه روحانیت پیگیری کنند.

در هفته‌های اخیر خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت زاهدان، با انتقاداتی تند از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور همراه بوده و پس‌از آن راه‌پیمایی‌های اعتراضی برگزار می‌شود.

مولوی عبدالمجید مرادزهی روز ۲۹ دی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا ضمن تایید جو امنیتی حاکم در زاهدان و استقرار ایست‌های بازرسی گفته بود که پس از انتصاب احمدرضا رادان به فرماندهی نیروی انتظامی، «می‌خواهند ایجاد رعب و وحشت کنند».




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: