آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 بهمن ماه 1401 = 31-01 2023

بی‌خبری از وضعیت بانوی زندانی نشان می‌دهد که او در خطر است

صنم کازرونی، نویسنده، کنشگر مدنی و تولیدکننده گیاهان دارویی که اواسط آبان به دست نیروهای حکومتی در منزلش در اصفهان ربوده شده، همچنان در وضعیت نامعلومی در زندان به سر می‌برد.

وکیل صنم کازرونی به بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه گفت که پرونده این کنشگر مدنی با تناقضات و پیچیدگی‌هایی مواجه است و هنوز پس از گذشت ۶ هفته به او اجازه ملاقات با موکلش داده نشده است.

این وکیل که خواست نامش فاش نشود همچنین گفت که بی‌خبری از وضعیت صنم کازرونی به نگرانی‌ها از سرنوشت او در زندان دامن زده و همین موضوع نشان می‌دهد که او در خطر است.

کازرونی که در فضای مجازی مطالب و پست‌هایی در دفاع از خیزش جاری ایران همرسان می‌کرد، در سال‌های اخیر در اطراف اصفهان مزرعه‌ای ایجاد کرده و به کشاورزی و تولید گیاهان دارویی روی آورده بود.

این کارشناس علوم سیاسی همچنین مدیر یک کانال پر مخاطب به نام «کتاب‌های کمیاب و نایاب» است که تا پیش از ربوده شدنش، مرتبا آن را به‌روز می‌کرد. او بابت برخی از کتاب‌هایی که نسخه دیجیتال آنها را در این کانال تلگرامی می‌گذاشت، بارها از سوی عوامل سانسور و سرکوب حکومت تهدید شده بود.

برخی دوستان نزدیک این زندانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، به ار.اف.ای فارسی گفته‌اند که از طریق نهادهای بین‌المللی نیز پیگیر وضعیت او هستند.

اختلافات خانوادگی، شرایط صنم کازرونی را پیچیده کرده و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی با آگاهی از این موضوع، از این وضعیت سوء استفاده می‌کند.

این رفتار حکومت اسلامی ایران بی‌پیشینه نیست و تاکنون در پرونده‌های بسیاری، از وجود برخی مشکلات شخصی و اختلافات خانوادگی افراد زندانی و متهم، نهایت سوء استفاده را علیه آنها کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: