آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 بهمن ماه 1401 = 31-01 2023

لباس شخصی‌ها در زاهدان در گذرگاه‌ها در کمین معترضان ایستاده‌اند

کنشگران بلوچ می‌گویند بعد از بازداشت عبدالمجید مرادزهی، مشاور مولانا عبدالحمید، شهر زاهدان فضایی امنیتی و ملتهب پیدا کرده است. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که لباس شخصی‌ها در گذرگاه‌ها در کمین جوان‌ها ایستاده‌اند.

در همین حال حساب توییتری حا‌ل‌وش از گشت‌زنی نامحسوس خودروهای شخصی عوامل امنیتی در خیابان‌های اطراف مسجد مکی خبر داد. حال وش با هم‌رسانی تصویری نوشت دستکم ۲۴ خودروی نیروهای سپاه و اطلاعات، از صبح سه‌شنبه ۱۱ بهمن بدون وقفه در حال تردد در حوالی محل هستند.

این در حالیست که مولوی عبدالمجید مرادزهی، مشاور امام جمعه اهل سنت زاهدان روز گذشته در مسیر منزلش بازداشت شد.

به گفته ناظران، این بازداشت تلاشی برای افزایش فشار به امام جمعه و هم‌زمان سنجش واکنش مردم زاهدان نسبت به این اتفاق است.

وضعیت در زاهدان ملتهب است

بی بی سی در گزارشی گفت: در پی بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی، مشاور مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه شناخته شده اهل سنت زاهدان، شرایط این شهر «امنیتی» و «ملتهب» توصیف شده است.

به دنبال هفته‌ها اعتراضات پی در پی در سیستان و بلوچستان که به تغییر مقامات استانی و انتظامی انجامید، شهرهای این استان وضعیت ملتهبی را از سر گذرانده‌اند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ اما اکنون با بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی که از نزدیکان مولانا عبدالحمید به شمار می‌آید، التهاب در این شهر افزایش یافته است.

کمپین فعالین بلوچ می‌گوید از زمان انتخاب «محمد کرمی» از فرماندهان سابق سپاه پاسداران به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان، تدابیر امنیتی در زاهدان تشدید شده است.

گفته می شود که با بازداشت مشاور امام جمعه زاهدان، نگرانی درباره مولوی عبدالحمید هم افزایش یافته است.

«حال‌وش» که بر اخبار سیستان و بلوچستان تمرکز دارد، گزارش داده بود که امام جمعه اهل‌سنت زاهدان زیر «فشار شدید» نیروهای امنیتی است تا از خطبه‌های انتقادی دست بردارد اما او به خواسته آنان جواب منفی داده است.

از ابتدای اعتراضات سراسری اخیر ایران که با کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی در گشت ارشاد آغاز شد تا کنون، مولوی عبدالحمید بارها به صراحت از برخوردهای امنیتی و شخص خامنه‌ای انتقاد کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: