آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 بهمن ماه 1401 = 01-02 2023

اقدامات جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی شدت گرفته است

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد که شکایتی را علیه جمهوری اسلامی در مجامع بین‌الملل به‌ ثبت رسانده‌است.

وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد که در ۲۷ ژانویه اسنادی حاوی درخواست‌هایی برای محکومیت بین‌المللی حمله تروریستی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، شناسایی و مجازات سریع سازمان‌دهندگان و عاملان این اقدام تروریستی و همچنین تحقق تعهدات ناشی از کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، برای تصویب به سازمان‌ها و پلتفرم‌های بین المللی مربوطه ارائه شد.

در این بیانیه آمده است: از زمان وقوع این حمله تاکنون، این حمله توسط حدود ۱۰۰ کشور و دبیرخانه تعدادی از سازمان‌های بین المللی محکوم شده و لزوم مجازات عاملان این اقدام عمل در بیانیه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

باکو در ادامه بیانیه تند خود علیه تهران آورده است: ما این اقدام تحریک آمیز حکومت ایران را محکوم و اعلام می‌کنیم که باید به تعهدات بین المللی خود عمل کند. آذربایجان از تمامی بستر‌های بین المللی مربوطه برای محکومیت گسترده اقدام تروریستی علیه سفارت خود و مجازات عاملان این اقدام استفاده خواهد کرد.

در همین حال نیرو‌های امنیتی جمهوری آذربایجان از صبح روز گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه شبکه های جاسوسی و خرابکاری وابسته به حکومت ایران آغاز کردند. گفته می شود تا کنون ۳۹نفر به اتهام جاسوسی برای تهران بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی آپا، وزارت کشور جمهوری آذربایجان اعلام کرد این افراد را که «در پوشش امور دینی» اقدامات «خرابکارانه و اخلالگرانه» انجام می‌دادند، در «عملیاتی ویژه» شناسایی و بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، این افراد که خود را «مذهبی جلوه می‌دادند، در شبکه‌های اجتماعی به نفع حکومت ایران تبلیغات کرده و از آزادی اعتقادات مذهبی در کشورمان سوء‌استفاده کرده‌اند».




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: