آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 بهمن ماه 1401 = 02-02 2023

طرح حمله نظامی؛ حدود سه هزار هدف در ایران شناسایی شده است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امروز پنجشنبه دوم فوریه برای ملاقات با رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، سفر سه روزه‌ای را به پاریس آغاز می‌کند. دولت اسرائیل هدف از این ملاقات را ایجاد یک ائتلاف نظامی به ویژه با قدرت‌های غربی برای حمله به رژیم روحانیون در ایران اعلام کرده است.

لیبراسیون روزنامۀ صبح پاریس نوشت که نتانیاهو و ماکرون دربارۀ "ایران و ایران و بازهم ایران صحبت خواهند کرد."

به گفتۀ یک منبع دیپلماتیک اسرائیل طرح حمله به ایران را در جزئیات کامل تهیه کرده است. بر اساس این طرح حدود سه هزار هدف شناسایی شده است و دولت اسرائیل مایل است هر چه سریعتر اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت بپذیرد، هر چند مایل نیست که این حمله را به تنهایی انجام بدهد.

همین منبع دیپلماتیک افزوده است که هدف اسرائیل ایجاد یک ائتلاف نظامی با حضور فرانسه و آمریکا و در صورت امکان چند کشور عرب منطقه است. همزمان با ورود نتانیاهو به پاریس، وزیر امور خارجۀ فرانسه، کاترین کولونا، در رأس یک هیئت بلندپایه برای ملاقات با ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، عازم این کشور شد. هدف از این ملاقات اعلام آمادگی فرانسه برای گسترش همکاری‌های دو کشور در منطقه اعلام شده است.

تاکنون دولت‌های فرانسه و آمریکا با انجام چنین حمله‌ای مخالف بودند. اما، اوضاع به طرز محسوسی تغییر کرده است. اقبال دستیابی به توافق اتمی با ایران عملاً با شکست روبرو شده است و جمهوری اسلامی در حمایت از پوتین وارد جنگ علیه اوکراین در خاک اروپا شده است. افزون بر این، اسرائیل نیز تصمیم گرفته است که در ازای حمایت غرب از حمله نظامی به ایران، موضع خود را در حمایت از کشورهای غربی در موضوع جنگ در اوکراین تغییر بدهد.

روزنامۀ فرانسوی "لوموند" هم در گزارشی دربارۀ سفر نتانیاهو به فرانسه نوشته است که دولت اسرائیل قصد دارد مسئلۀ ایران را به موضوع مرکزی ملاقات رهبران اسرائیل و فرانسه در کاخ الیزه تبدیل کند.

به گفتۀ منابع خبری در فرانسه در این ملاقات تنش‌های فزاینده با جمهوری اسلامی موضوع اصلی ملاقات رهبران دو کشور خواهد بود. سفارت اسرائیل در پاریس گفته است که بنیامین نتانیاهو با رئیس جمهوری فرانسه دربارۀ تلاش‌های بین‌المللی جهت متوقف کردن ایران و تقویت و گسترش توافقات ابراهیم گفتگو خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو امیدوار است که ورود جمهوری اسلامی در جنگ اواکراین باعث افزایش فشار کشورهای غربی بر جمهوری اسلامی ایران شود.

به گزارش رادیو فرانسه، پیش از سفر به پاریس، نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با شبکۀ آمریکایی "سی‌ان‌ان" گفت که جهان پی برده است که رژیم اسلامی ایران رفتار وحشیانه‌ای با مردم خود دارد و پهپادهای انتحاری آن برای کشتن غیرنظامیان بی‌گناه در اوکراین به کار گرفته می‌شود.

لوموند به نقل از یک منبع دیپلماتیک افزوده است که فرانسه مدافع اتخاذ یک سیاست بسیار سختگیرانه در قبال حکومت تهران است، زیرا نه فقط برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی، بلکه دخالت این کشور در جنگ اوکراین را بسیار خطرناک می‌داند.

لیبراسیون دیگر روزنامۀ فرانسوی تصریح کرده است که با نزدیکی فزایندۀ تهران به مسکو، دورۀ دستیابی به توافق اتمی با جمهوری اسلامی به سر آمده است.

این روزنامه سپس افزوده است: نتانیاهو که همواره با چنین توافقی مخالف بوده، اینک قصد دارد به قدرت‌های غربی بفماند که آنها و اسرائیل منافع مشترک دارند. زیرا، علاوه بر خطر اتمی ایران، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در حمایت از پوتین وارد جنگ با اوکراین شده و این تهدیدی بزرگ علیه موجویت اروپا به شمار می‌رود.



علی February 2, 2023 12:06 PM

هر چند با جمهوری اسلامی مخالف سرسخت هستم،ولی شناسایی نقاط حساس کشور را توسط نیروی اجنبی کاملا رد میکنم ، و طبیعتا مرا به فکر می‌اندازد که معامله به مثل کنن صرفا جهت کنجکاوی و ماجراجویی

گزارش یا اعتراض به این نظر


cyrus February 2, 2023 01:51 PM

خواهشأ ایران رو نابود نکنید یک هدف که انهم اقامتگاه شریر یک دست است کافیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام February 2, 2023 02:00 PM

دیدیم که امانوئل مکرون در دیدار با زنان ایرانی در کاخ الیزه از آنها حمایت کرد ولی درست روز پس از آن دیدار دوباره به حمایت از رژیم بچه کش پرداخت
این خاصیت سیاستمداران است که در دیدارها سخنانی به زبان می آورند که دلخوش طرف مقابل باشد ولی در این که مکرون و فرانسه نگران دخالت آخوندها در اوکراین و همچنین پیشرفتهای اتمی و موشکی رژیم بچه کش هستند شکی نیست و مکرون نگران روزی است که با حمله اتمی شهرهای بزرگ فرانسه نابود شوند
پس حمله نظامی به ایران حتمی است علی خامنه ای هم نشان داده که بصورت صلح آمیز کنار نخواهد رفت و قدرت را به مردم واگذار نخواهد کرد و او در داخل با مردم ایران و در بیرون با قدرت عظیم نظامی غرب روبروست پس تنها سیاست جایگزین جنگ است چیزی که غربی ها کتابش را نوشته اند که میگویند سیاست و کشیدن ماشه دو نام هستند با یک معنی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: