آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 بهمن ماه 1401 = 02-02 2023

وزارت خارجه آمریکا: تمرکز ما آزادی مردم ایران است، نه برجام

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در حال حاضر تمرکز این کشور دفاع از آزادی‌های اساسی مردم ایران و ایستادن کنار آنها است.

او همچنین اضافه کرد که «مقابله با مشارکت نظامی عمیق ایران با روسیه و حمایت آن از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین» از دیگر موضوعاتی است که از نظر آمریکا در خصوص ایران در حال حاضر مد نظر قرار دارد.

به گزارش یورونیوز، آقای پاتل همچنین در خصوص مذاکرات برجامی گفت: «در ماه سپتامبر زمانی‌که توافق روی میز مورد تائید همه بود، ایران فرصت بازگشت سریع به اجرای کامل برجام را از بین برد.»

هشتگ «علیه فراموشی» کاربران ایرانی

گروهی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، به ویژ توییتر با انتشار تصاویری از کشته شدگان اعتراضات اخیر، از دیگران می‌خواهند جان‌هایی را که طی ماه‌های اخیر توسط جمهوری اسلامی گرفته شده، فراموش نکنند.

این توییت‌ها که با هشتگ «علیه فراموشی» به اشتراک گذاشته می‌شود، مورد استقبال بخشی از کاربران فارسی زبان توییتر قرار گرفته است.

شاید جسم بی‌جانم از زندان رهایی یابد

با وجود محکومیت گسترده سرکوب خیزش انقلابی مردم، سیل بازداشت‌ها، صدور احکام سنگین علیه معترضان و گزارش‌ها از اعتصاب غذای زندانیان و شکنجه آنها در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایران اینترنشنال، جعفر پناهی، فیلمساز زندانی، در یادداشتی که در صفحه همسرش منتشر شده، اعلام کرد در اعتراض به «رفتارهای فراقانونی و غیرانسانی دستگاه قضایی و امنیتی و گروگان‌گیری محرز» از بامداد روز دوازدهم بهمن‌ماه دست به اعتصاب غذای خشک زده و تا زمان آزادی از خوردن و آشامیدن امتناع خواهد کرد.

پناهی نوشته: «آنقدر در این وضعیت باقی خواهم ماند، تا شاید جسم بی‌جانم از زندان رهایی یابد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: