آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 بهمن ماه 1401 = 03-02 2023

حمله پهپادی اصفهان؛ واکنش آمریکا به شکایت رژیم به سازمان ملل

وزارت‌خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی را صادر‌کننده عمده بی‌ثباتی در جهان خواند. این اظهارات پس از شکایت رژیم ایران به سازمان ملل به‌دنبال حمله پهپادی به یک مرکز نظامی در اصفهان بیان شده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در این باره گفت: شنیدن چنین مطالبی از تهران بسیار جالب است. در واقع این رژیم ایران است که خطری برای صلح و امنیت منطقه است و می‌شود این را در بسیاری از فعالیت‌هایشان در زمینه‌های مختلف دید. برنامه اتمی را به‌سرعت پیش می‌برد، کماکان در صدر فهرست صدور تروریسم در جهان است، هم‌چنان از گروههایی که ثبات منطقه را برهم می‌زنند حمایت می‌کند و توسعه برنامه موشکی اش هم ادامه دارد. شنیدن این‌که به غیر از خود، دیگری را به چنین اعمالی متهم می‌کند، برای ما قابل‌قبول نیست.

نیویورک تایمز پیش تر با انتشار گزارش مبسوطی پیرامون حملات پهپادی به مراکز نظامی در اصفهان نوشت: مناطقی که در این حمله هدف قرار گرفتند مراکز تولید، تحقیق و توسعه موشکی از جمله مونتاژ موشک های بالستیک میان‌برد شهاب بودند.

نیویورک تایمز به‌نقل از رئیس سابق سازمان اطلاعاتی اسراییل نوشت: حمله اخیر، تأسیساتی را هدف قرار داد که در حال توسعه موشک های مافوق صوت، با قابلیت حمل کلاهک اتمی بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: