آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 بهمن ماه 1401 = 03-02 2023

واکنش چین به رویت بالون‌ جاسوسی در حریم هوایی آمریکا + فیلم

وزارت خارجه چین امروز گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر پرواز یک بالون تجسسی چینی در حریم هوایی آمریکا است. (فیلم زیر)

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پیشتر گفته بود که یک بالون تجسسی که گویا متعلق به چین است را بر فراز شمال ایالات متحده آمریکا شناسایی کرده است.

مقام‌های پنتاگون در کنفرانسی گفتند که مطمئن هستند که این بالن تجسسی که درحال پرواز در ارتفاع بالاست به چین تعلق دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: چین کشوری مسؤولیت‌پذیر بوده و همواره قوانین بین‌المللی را قویا رعایت کرده است و هیچ قصدی برای نقض قلمرو و حریم هوایی کشور‌های مستقل ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی تصریح کرد: درخصوص مساله بالون‌ها همانطور که گفتم ما در حال بررسی گزارش‌های منتشر شده هستیم و امیدواریم که هر دو طرف بتوانند "با دقت و آرامش" این وضعیت را کنترل کنند.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: ما از سیاستمداران و مردم می‌خواهیم تا پیش از روشن شدن حقایق، از قضاوت در این باره پرهیز کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طبق برنامه قبلی قرار بوده که هفته آینده وارد چین شود. وی گویا این سفر را در بحبوحه روابط ضعیف پکن و واشنگتن بر سر مسائلی از جمله تایوان، حقوق بشر و حاکمیت سرزمینی چین در دریای چین جنوبی انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این رابطه افزود: هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا سفر برنامه‌ریزی شده آنتونی بلینکن به چین طبق برنامه انجام می‌شود یا خیر ندارم.




www.youtube.com/watch?v=tbGK75knOAY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: