آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 بهمن ماه 1401 = 04-02 2023

مایکروسافت: اقدام خطرناک حکومت ایران علیه مشتریان شارلی ابدو

بنابر گزارش محققان امنیتی مایکروسافت، یک تیم هکری با پشتیبانی حکومت ایران اطلاعات مشتریان مجله طنز شارلی ابدو را سرقت و افشا کرده است.

به گزارش یورونیوز، این مجله در اوایل ماه ژانویه پس از انتشار کاریکاتورهای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هدف حمله هکری قرار گرفت. به گفته شارلی ابدو انتشار این کاریکاتورها بخشی از کارزار رسانه‌ای این هفته‌نامه در حمایت از اعتراضات ضد حکومتی در ایران بود.

جمهوری اسلامی بر پاسخی موثر به کاریکاتورهای «توهین‌آمیز» تاکید و سفیر فرانسه در تهران را احضار کرد. تهران همچنین با تعطیل کردن انجمن ایرانشناسی فرانسه در ایران اعلام کرد که به ارزیابی مجدد فعالیت‌های فرهنگی فرانسه در ایران خواهد پرداخت.

به گزارش محققان مایکروسافت، حمله هکری به شارلی ابدو و افشای اطلاعات کاربران، بخشی از یک عملیات نفوذ دیجیتال گسترده‌تر بوده که با مشخصات حملات پیشین گروه‌های هکری تحت حمایت حکومت ایران مطابقت داشته است. به گفته مایکروسافت، این گروه هکری پیشتر توسط مقامات وزارت دادگستری آمریکا به دلیل انجام کارزاری چندجانبه با هدف ایجاد اخلال در انتخابات سال ۲۰۲۰ ایالات متحده شناسایی شده بود.

همراه با انتقادات ایران از کاریکاتورهای علی خامنه‌ای، گروهی هکری که خود را «ارواح مقدس» می‌نامد با پستی در یک فروم ‌آنلاین اعلام کرد که به اطلاعات بیش از ۲۰۰هزار کاربر شارلی ابدو دست‌یافته و حاضر است این اطلاعات را در ازای ۲۰ بیتکوین (حدودا ۴۷۰‌هزار دلار) بفروشد.

نمونه‌ای از اطلاعات هک‌شده بعدتر منتشر و توسط روزنامه فرانسوی «لوموند» صحت آزمایی شد.

محققان مایکروسافت می‌گویند: «اطلاعات بدست آمده توسط هکرهای ایرانی می‌تواند مشتریان شارلی ابدو را در خطر حملات آنلاین یا فیزیکی سازمان‌های افراطی قرار دهد.»

به گزارش مایکروسافت، هکرهای ایرانی برای تقویت عملیات خود با استفاده از حساب‌های کاربری جعلی یا مسروقه به انتقاد از کاریکاتورهای علی خامنه‌ای پرداختند. همچنین دو حساب کاربری با جعل هویت یکی از دبیران و یکی از مدیران فنی شارلی ابدو، پیش از آن‌که توسط توئیتر شناسایی و بسته شوند، اطلاعات هک شده را منتشر کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: