آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 بهمن ماه 1401 = 04-02 2023

میرحسین موسوی هم خواستار عبور از جمهوری اسلامی شد+فیلم

گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان (گمان) که در زمینه مطالعات افکارسنجی ایرانیان فعالیت می‌کند، روز شنبه ۱۵ بهمن‌ماه نتایج جدیدترین نظرسنجی خود را منتشر کرد که در آن، از تاریخ ۳۰ آذر تا ۱۰ دی ۱۴۰۱ با بیش از ۲۰۰ هزار نفر پاسخ‌دهنده شامل ۱۵۸ هزار نفر از ایرانیان در داخل و ۴۲ هزار نفر در خارج از ایران گفت‌وگو شده است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که در پاسخ به سوال ''جمهوری اسلامی: آری یا نه؟''، ۸۱ درصد از پاسخ‌دهندگان در داخل کشور به جمهوری اسلامی ''نه'' گفته و تنها حدود ۱۵ درصد گزینه ''آری'' را برگزیده‌اند؛ حدود ۴ درصد نیز تصمیم قطعی ندارند.

همچنین، ۹۹ درصد از پاسخ‌دهندگان در خارج از کشور هم گزینه ''نه به جمهوری اسلامی'' را انتخاب کردند.

از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، درباره نوع نظام سیاسی پس از جمهوری اسلامی نیز پرسیده شده است. در پاسخ به این سوال، ۲۸ درصد در داخل و ۳۲ درصد در خارج از ایران، نظام ''جمهوری ریاستی'' را انتخاب کردند.

نظام سیاسی ''پادشاهی مشروطه'' نیز توسط ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان در داخل و ۲۵ درصد در خارج از ایران انتخاب شده است. همچنین ۱۲ درصد در داخل و ۲۹ درصد در خارج، به نظام ''جمهوری پارلمانی'' رای داده‌اند.

گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان (گمان) می‌گوید که ۸۵ درصد از افرادی که موافق با اعتراضات هستند، با تشکیل شورای همبستگی (یا ائتلاف اپوزیسیون) نیز موافقت دارند.

به گزارش دویچه وله، در همین زمینه، فهرستی شامل ۳۴ نفر از فعالان سیاسی و مدنی با گرایش‌های مختلف در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت؛ از میان آنها، به ترتیب رضا پهلوی، علی دایی، علی کریمی، حامد اسماعیلیون و حسین رونقی با بیشترین استقبال از سوی پاسخ‌دهندگان مواجه شدند.

در این نظرسنجی، همچنین موضوع حمایت کشورهای غربی از معترضان در ایران نیز مورد پرسش قرار گرفته است.

۷۳ در صد از پاسخ‌دهندگان در داخل و ۹۶ درصد از ایرانیان در خارج از کشور بر این باور هستند که کشورهای غربی باید به‌طور جدی و با اعمال فشار به حکومت ایران، از حقوق معترضان حمایت کنند؛ تنها حدود ۱۹ درصد از پاسخ‌دهندگان در داخل ایران معتقدند که کشورهای غربی نباید در این زمینه مداخله کنند چرا که به باور این افراد، اعتراضات یک مساله داخلی است.

میرحسین موسوی خواستار عبور از جمهوری اسلامی شد

میرحسین موسوی، یکی از دو نامزد معترض به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در پیامی که روز شنبه ۱۵ بهمن‌ماه منتشر شد، تاکید کرد که ''اجرای بدون تنازل قانون اساسی، که سیزده سال پیش بدان امید می‌رفت، دیگر کارساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت.''

نخست‌وزیر پیشین جمهوری اسلامی با اشاره به انواع بحران‌ها در ایران کنونی، از ساختار تناقض‌آلود و غیرقابل دوام کشور به عنوان ''بحرانِ بحران‌ها'' نام برد و افزود: «این قدرت غیرپاسخگو و مسئولیت‌ناپذیر است که روزگار را بر ما تاریک می‌سازد و راه را بر بهروزی مردم رنج‌دیده می‌بندد.»

موسوی در پیام خود تاکید کرد که ایران و ایرانیان «نیازمند و مهیای تحولی بنیادین‌اند» که خطوط اصلی‌‌اش را جنبش پاک «زن، زندگی، آزادی» ترسیم می‌کند و این سه کلمه بذرهای آینده روشن‌اند.

به گفته میرحسین موسوی، «همان حقی که شالوده‌ انقلاب مردم در سال ۱۳۵۷ و قانون اساسی فعلی قرار گرفت» برای نسل‌های بعدی نیز محرز است تا «به منظور حفظ امنیت عمومی و پیشگیری از خشونت، خواستار تغییر نظم موجود یا تدوین میثاقی اساسا تازه شوند».

او در پایان این پیام نوشت: «برای نجات ایران، آن مادری که از او طفلی به نام شادی گم شده است، با چشم‌های روشن براق، با گیسویی بلند به بالای آرزو. هر کس از او نشانی دارد ما را کند خبر. این هم نشان ما: یک سو خلیج فارس، سوی دگر خزر.»

فیلم زیر: پیشنهاد میرحسین موسوی برای عبور از جمهوی اسلامی




www.youtube.com/watch?v=pgm93JrlfrM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



پایان نزدیک است!!! February 4, 2023 11:30 PM

اینجاست که این جماعت استمرارطلب «دو انتخاب» دارند و بایستی یکی از آنها را انتخاب کنند:
• یا اسلام و بردگی اسلامی را!
• و یا ایران و آزادی مردم ایران!
جالب است که این روزها «استمرار طلبان» همگی خواستار «تغییرات اساسی بنیادین» هستند و تازه به یاد مردم ایران افتاده اند، عجیب نیست؟
فایل صوتی معاون روحانی در نزد جهانگیری و حالا سخنان جدید میر حسین موسوی، «نخست وزیر انتصابی خمینی» در سال ۱۳۶۷
بوی سقوط و براندازی به مشام همگی این جماعت خورده و «کشتی شکستهٔ نظام ستمگر اسلامی» در میان «طوفان مردمی ایران» در حال غرق شدن است
استمرار طلبانی همچون میر حسین موسوی بودند که در سال ۱۳۸۸ مردم میلیونی در خیابان ها را که برای «تغییرات اساسی در ایران» و «عبور کامل از نظام جنایتکار اسلامی» به خانه هایشان برگردادند و وعدهٔ صبر و شکیبایی و پیروزی در آیندهٔ نزدیک داده بودند
حالا پس از سالها و بارها اعتراضات خیابانی و کشته شدن، اعدام شدن و محبوس شدن ده ها هزار نفر از مردم آزادیخواه ایران، بالاخره «سر تسلیم در مقابل ارادهٔ راسخ ملت ایران» آورده و برای اینکه از «غافله عقب نمانده» و به «مقام، قدرت و شهرت» در «نظام سیاسی دمکراتیک ایران» در آینده دست یابند، خود را «همرنگ جمعیت ایران» کرده و خواستار براندازی نظام هستند
خود قضاوت کنید!
به خط پایان بقای نظام فاسد اسلامی نزدیک تر و نزدیک تر می شویم و سقوط و فروپاشی کامل آن حتمی تر از گذشته!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: