آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 بهمن ماه 1401 = 05-02 2023

در باره قتل نوجوان معترضی که برای کارگری به تهران رفته بود

احمدرضا قلجی، نوجوان ۱۷ ساله اهل اسدآباد در تاریخ ۳۱ شهریور در جریان اعتراضات سراسری در تهران بر اثر اصابت گلوله ماموران امنیتی جان خود را از دست داد. گزارش پیش رو، به بررسی نحوه جان باختن این نوجوان می پردازد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمدرضا قلجی یکی از دهها نوجوانی است که در پی اعتراضات سراسری بواسطه اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

احمدرضا، قلجی متولد ۲۷ فروردین ۱۳۸۴، اهل اسدآباد همدان که برای کارگری به تهران عزیمت کرده بود شامگاه پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، بر اثر تیراندازی ماموران امنیتی در “میدان فلسطین” جان خود را از دست داد. پیکر بی جان وی سه روز بعد به خانواده او تحویل و در “بهشت زهرا” اسدآباد همدان به خاک سپرده شد.

در گواهی پزشکی قانونی علت مرگ این نوجوان “شوک ناشی از خونریزی، آسیب احشاء قفسه سینه و شکم و اصابت اجسام پرتابه ای پر شتاب” ذکر شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این نوجوان در خصوص روز واقعه و نحوه جانباختن او به هرانا گفت: “احمدرضا برای کمک به مخارج خانواده خود از روستای خاکریز واقع در اسدآباد همدان به تهران عزیمت کرد و در آشکده مشغول به کارگری بود. او شامگاه ۳۱ شهریورماه برای تعمیر تلفن همراه خود از محل کارش خارج شده بود که با اعترضات مردمی مواجه میشود. اعتراضاتی که در نهایت با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی موجب سرکوب و برخورد با معترضان به طول انجامید. احمدرضا در آن شب بر اثر تیراندازی ماموران در میدان فلسطین تهران جان خود را از دست داد.”




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: