آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 بهمن ماه 1401 = 06-02 2023

مسعود کُردپور سردبیر "موکریان" به ۱۷ ماه حبس محکوم شد

مسعود کُردپور، سردبیر آژانس خبری مُوکریان که از قریب به پنج ماه پیش تاکنون در بازداشت به سر می‌برد؛ توسط دادگاه انقلاب بوکان جمعاً به ۱۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد که ۹ ماه آن قابل اجرا است .

براساس گزارش رسیده به موکریان، مسعود کُردپور، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر توسط دادگاه انقلاب بوکان از بابت اتهامات "تبلیغ علیه نظام" به ٩ ماه و "اخلال در نظم عمومی" به ٨ ماه حبس محکوم شد.

قابل ذکر است که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این عضو انجمن صنفی معلمان کردستان ، آذرماه امسال در شعبه یکم دادگاه انقلاب بوکان به صورت ویدیوکنفراس برگزار شده بود. بر طبق قانون تجمیع احکام، مجازات اشد آقای کُردپور یعنی ۹ ماه حبس تعزیری قابل اجرا می‌باشد.

مسعود کُردپور که عضو هیئت مدیره انجمن های محیط زیستی بوکان می باشد روز سە‌شنبە مورخە ٢٩ شهریور ۱۴۰۱، در منزل بازداشت شد. وی سپس به زندان اطلاعات ارومیە منتقل شد و مدتی را در زندان میاندوآب بە سر برد و هم اکنون در زندان بوکان می باشد .

مسعود کُردپور که بنیانگذار بنیاد دمکراسی و حقوق بشر کردستان می باشد پیشتر نیز در چند نوبت توسط نهاد‌های حکومتی بازداشت و به حبس محکوم شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: