آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 بهمن ماه 1401 = 06-02 2023

فیلم؛ بانوی اول آمریکا در حال تبریک به ترانه انقلاب: ما بردیم

شروین حاجی پور ترانه سرا و آهنگ سازی که با الهام از نوشته‌های معترضان به حکومت ایران و دلایل آنها برای اعتراضات و نارضایتی خود ترانه «برای» را تنظیم کرد و خواند، برنده بهترین ترانه تاثیر گذار درتغییرات اجتماعی در شصت و پنجمین دور از جوایز گرمی شد.

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، در این مراسم با تقدیر از این ترانه و با یادآوری مرگ مهسا امینی و جنبش زن زندگی آزادی، شروین حاجی‌پور را برنده این جایزه اعلام کرد. (فیلم زیر)

اودر این مراسم گفت یک کمیته ویژه با بررسی بیشتر از ۱۳۰ هزار رای ارسال شده، ترانه برای را برنده دریافت جایزه تاثیرگذاری درتغییرات اجتماعی انتخاب کرده است.

بانوی اول آمریکا ترانه «برای» را الهام بخش نامید و آن را «نوایی نیرومند و شاعرانه برای آزادی و حقوق زنان» خواند.

خانم بایدن گفت «شروین را بازداشت کردند ولی این ترانه با موضوع قدرتمندش «زن زندگی آزاد» در سراسر جهان منعکس شد.»

او افزود: «شروین تبریک می‌گویم و از ترانه‌ات متشکریم.»

ترانه "برای…" پس از انتشار در حساب اینستاگرام شروین حاجی‌پور و ظرف دو روز بیش از ۴۰ میلیون بار دیده شد و بسیاری از غیرایرانیان نیز از آن الهام گرفتند.

شروین حاجی‌پور در اولین واکنش به جایزه در صفحه توییترش نوشت: «ما بردیم».




www.youtube.com/watch?v=iGvJRiE5a9Q

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



سیاوش February 6, 2023 09:46 AM

چشم خامنه ای و صدا و سیمای الدنگش کور باد که با اون همه تشکیلات به اندازه پشگل هم نزد مردم ایران ارزش نداره خاک بر سرتون

گزارش یا اعتراض به این نظر


درون گرایی !!! February 7, 2023 06:45 AM

شعر «برای» شروین حاجی پور در واقع، نشانه های آشکاری از «شخصیت، ذهنیت و فکریت» درونی اوست
در جوامع بشری به اینگونه اشخاص، «درونگرا» (The Introvert) اطلاق می شوند، افرادی که قبل از سخن گفتن، «تأمل کرده» و سپس آن را «با قدرت به زبان می آورند»
شعر «برای» شروین حاجی پور، دقیقأ در راستای همین ذهنیت، شخصیت و فکریت «سازنده و مثبت» درونی اوست و به همین دلیل هم هست که در افکار و ذهنیت ملت انقلابی ایران «شکوفه زده» و «جایگاه خاصی» پیدا کرده است

متضاد آن هم به اشخاص، «مناقشه گر» (The Controvert) اطاق می شوند، که ذهنیت، فکریت و شخصیت درونی آنها در «خشم، خشونت، جنگ، دشمنی، جنجال، مناقشه و نفرت عمیق» محبوس شده و مثل روضه خوان ها، نوحه خوان ها، مداحان، ملاها و خود شخص سیدعلی «بدون تأمل کردن»، زبان به «نفرت پرآکنی» باز می کنند
-------

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: